۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۶۶۴۴۵۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

گذشت زمان سبب دست برداشتن آیت الله ممدوحی از ارزش‌های انقلاب نشد

گذشت زمان سبب دست برداشتن آیت الله ممدوحی از ارزش‌های انقلاب نشد
آیت الله فقیهی با بیان اینکه آیت الله ممدوحی زی طلبگی و ساده زیستی را تا پایان عمر شریف خود حفظ کرد، گفت: هیچ گاه گذشت زمان سبب دست برداشتن وی از ارزشهای انقلاب نشد.

 آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بررسی ابعاد شخصیت مرحوم آیت الله حسن ممدوحی پرداخت و گفت: بنده از 60 سال پیش شناخت و آشنایی با آیت الله ممدوحی دارم و در مجالس و محافل وی حضور داشتم.

وی با بیان اینکه آیت الله ممدوحی عالمی متدین و انقلابی بود، گفت: ایشان دارای سواد بالای حوزوی و همواره دلسوز انقلاب و از یاران امام خمینی(ره)، مدافع و پشتیبان ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب بوده است.

استاد درس خاج حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیت الله ممدوحی در استان کرمانشاه شخصیتی بارز و انقلابی شناخته می شد و قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با آیت الله علما فعالیت های مهمی داشته است.

آیت الله فقهی با بیان اینکه آیت الله ممدوحی روحیه انقلابی خود را تا آخرین لحظات زندگی خود حفظ کرد، گفت: مواضع و سخنان ایشان در جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دفاع از ارزش ها و باورهای انقلاب و دلسوزی برای محرومان جامعه بوده است.

آیت الله فقیهی با اشاره به شخصیت والای علمی و اخلاقی استاد ممدوحی بیان داشت: وی استاد با سابقه و با تجربه حوزه علمیه قم بود و سالیان درازی در حوزه علمیه علوم عقلی و حکمت اسلامی همچون شرح منظومه و اسفار اربعه ملاصدرا را تدریس می کرد.

وی با این اینکه این عالم بزرگوار طلاب و شاگردان متعهدی را تربیت کرد، گفت: نظرات علمی آیت الله ممدوحی مورد توجه حوزویان و اندیشمندان اسلامی و سیره اخلاقی ایشان ممتاز بود.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه آیت الله ممدوحی زی طلبگی و پایبندی به ارزشهای انقلاب را تا پایان عمر  شریف خود حفظ کرده بود، گفت: ایشان با وجود اینکه از سطح علمی والایی برخودار بود و مسؤولیت های مهمی در نظام اسلامی و حوزه های علمیه بر عهده داشت اما منزل ساده و زندگی طلبگی معمولی را دارا بود.

استاد درس خاج حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ گاه گذشت زمان سبب تغییر دیدگاه و نظرات آیت الله ممدوحی نشد، گفت: ایشان همواره در سخنان خود بر رعایت نکات اخلاقی تأکید می کرد و همواره از وجود فساد و افزایش بی حجابی، بی بند و باری در جامعه ابراز نگرانی داشت.

وی بار دیگر رحلت آیت الله حسن ممدوحی را به رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، بستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفت./998/ت302/ق

ارسال نظرات