۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۶۶۲۹۷۰
آیت الله فقیهی پیشنهاد داد؛

لزوم تدوین قانون منع به کارگیری بستگان مسؤولان در پست‌های کشور

لزوم تدوین قانون منع به کارگیری بستگان مسؤولان در پست‌های کشور
عضو جامعه مدرسین تأکید کرد که باید قانونی وجود داشته باشد که مسؤولان حق نداشته باشند، نزدیکان و آشنایان خود را در پست ها و مسؤولیت های مهم نهادها و ادارات به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در درس اخلاق و حدیث خود به شرح کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: مهمترین مشکل این است که انسان در مقابل خواسته های نفسانی خود نتواند مقاومت کند و امام خمینی(ره) ریشه تمام خباثت ها و بدی های را پیروی از هوای نفس و شیطان می دانست.

آیت الله فقیهی ابراز داشت: از علائم پیروی از هوای نفس این است که فردی با دیگری مباحثه و مناظره داشته باشد، اما در برابر سخنان او مقابله کند و آن نپذیرد، یکی از رفتارهای انسان این است که در ورود و خروج سعی دارد خودش جلوی دیگران باشد و بقیه پشت سر ایشان حرکت کنند، یا اینکه زمانی که نیازمندی به آنها مراجعه می کنند، نسبت به مشکلات فقیران بی تفاوت هستند، از این رو امام راحل این موارد را از علائم افرادی می دانند که هنوز نتواستند هوای نفس را در اختیار خود بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: از نشانه های تواضع و فروتنی این است که هنگامی که حق را دریافتید، قبول و بدان اعتراف کنید.

وی با اشاره به روایتی امام صادق(ع) درباره پیروی از هوای نفس بیان کرد، گفت: شیطان عالمان را با مسائل عادی و هوای نفس امتحان نمی کند، بلکه از طریق های دیگری آنها را از راه دین خارج می کند.

آیت الله فقیهی ابراز داشت: در روایات علاقه به زنان و فرزندان در حد اعتدال و چارچوب شرع نیکو دانسته شده است، اما حب بیش از انداره به آنها سبب فساد و گمراهی افراد می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: زمانی فردی رییس جمهور شد یا مسؤولیتی را در حکومت بر عهده گرفت و فرزند  خود را مسؤول چندین اداره و نهاد قرار داد، زمانی که فرزندش دچار فساد اخلاقی و مالی شود؛  نمی تواند جلوی آن ایستادگی و برخورد کند.

آیت الله فقیهی با بیان این که باید علاقه به فرزندان و اولاد در حد معتادل باشد، ابراز داشت: آقای رییس جمهور، آقای وزیر و وکیل، مسؤولیت های اصلی نظام را به اولاد و فرزندان و برادر خود واگذار نکنید و آنها را همه کاره خود قرار ندهید؛ زیرا زمانی که مشکلی به وجود بیاید نخواهید توانست با آنها برخورد کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار کرد: زمانی که مسؤولی، شخص عادلی را رییس دفتر خود انتخاب کند، هر زمانی می تواند بر کارهای وی نظارت داشته باشد و مشکلات را با گفت‌وگوهای دوطرفه برطرف کند، اما زمانی که فرزند خود را مسؤول این کار قرار دهد، نخواهد توانست با آن برخورد قاطع داشته باشد.

وی یکی از مفاسد اجتماعی را واگذاری مسؤولیت و مدیریت به اولاد و نوه های شخصیت ها دانست و افزود: باید قانونی وجود داشته باشد که مسؤولان نظام حق نداشته باشند که نزدیکان و آشنایان خود را در پست ها و مسؤولیت های مهم نهادها و ادارات به کار ببرند.

آیت الله فقهی گفت: برخی ائمه جمعه به سبب اینکه ماشین های عالی، غیر معمولی و گران قیمت داشتند؛ اعتبار خود را در میان مردم از دست دادند، در حالی رهبر معظم انقلاب بارها تذکراتی درباره ماشین سوار شدن روحانیون بیان کردند؛ از این رو باید ما طلاب شأن و زی طلبگی حفظ کنیم.

وی در پایان اهانت به قرآن و رسول خدا(ص)  در اروپا را محکوم کرد و گفت: هر چه مشکل برای دنیای غرب و صهیونیسم پیدا شده از قرآن و دین مبین اسلام است و افرادی که اعتقاد راسخ به قرآن و اسلام دارند به مقابله با استکبار جهانی پرداخته اند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه جوامع بشری به حقانیت اسلام پی برده اند و شاهد پیشرفت جوامع اسلامی هستند، گفت: اهانت به قرآن و پیامبر اسلام(ص) توطئه آمریکایی اسرائیلی بوده که به دست خبیثانه اروپاییان انجام شده است./998/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید عارف نوریان
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
فرزندان و نزدیکان مسئولان باید خودمصونیتی داشته باشند و در صورت تخلف نیز با انها شدید برخورد شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
سخن ایشان درباره ساده زیستی مسئولان درسته.
بنده ایشان را بارها دیده ام که خودشان پیاده و بدون همراه امور منزل را انجام می دادند و به منازل شاگردانشان سرکشی می کردند تا به اموراتشان رسیدگی کنند.
0
0