۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۶۴۵۰۶
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) مطرح کرد؛

جای خالی استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای در انتقال معارف الهی

جای خالی استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای در انتقال معارف الهی
دکتر غمامی با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار نوین در انتقال معارف الهی گفت: مشکل ما اینجاست که معارف را فهم می‌کنیم اما توان انتقال هم آن را نداریم.

دکتر سید محمد علی غمامی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اندیشه خبرگزاری رسا، با اشاره اهمیت استفاده از ابزار نوین برای انتقال معارف الهی اظهار داشت: بلاغت اسلامی به ما می گوید که معارف اسلامی را چگونه بفهمیم و آن را تفهیم کنیم به بیان دیگر مشکل ما اینجاست که معارف را فهم می کنیم  اما توان انتقال همین معارف را به مخاطب نداریم.

وی با تأکید بر ضرورت بالغه بودن حکمت افزود: فیلم های زیادی در جهان از زندگی برخی پیامبران ساخته شده است و این در حالی است که ما با وجود در دسترس بودن محتوای لازم کارهای کمی را در این زمینه شاهدیم و از سوی دیگر حکمت و معرفتی که در قالب این آثار هنری منتشر شده است گاهی اوقات خیلی رساننده و گویا نیست.

دکتر غمامی ادامه داد: این در حالی است که در کارهای هنری که در دنیا ارائه می شود محتوا ضعیف است اما در نحوه ارائه از خلاقیت های بسیاری برخوردار هستند در حالی که بسیاری از آثار ما از این خلاقیت ها به دور هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) آثاری همچون اثر مجید مجیدی را ارزشمند دانست و افزود: یکی از حوزه های علم بلاغت علم البیان است و این علم هرچه قدر به عصر معاصر رسیده است به جمود دچار شده است و در واقع آنچه امروز باید از علم بلاغت وام بگیریم این است که در آثار جدید به شیوه های نوین بیان معارف و حکمت اسلامی دست پیدا کنیم./1399/ت302/ف

ارسال نظرات