۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۶۴۷۲۸

آیا صلح با طالبان افغانستان را به ۲۰ سال قبل بر می‌گرداند؟

آیا صلح با طالبان افغانستان را به ۲۰ سال قبل بر می‌گرداند؟
زنان افغان از وضعیت صلح با طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند به این باورند که اگر امتیاز دهی به طالبان ادامه پیدا کند، برنده مذاکرات بین الافغانی قطر طالبان خواهند بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، با آمدن دموکراسی در افغانستان بسیاری از زنان افغان در پست‌های رسمی کشور افغانستان فعالیت دارند، به همین دلیل شمار زیادی از زنان افغان از وضعیت صلح با طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند و بر این باورند که اگر امتیاز دهی به طالبان ادامه پیدا کند، برنده مذاکرات بین الافغانی قطر طالبان خواهند بود و افغانستان نیز به ۲۰ سال قبل باز می‌گردد.

در همین راستا سهیلا عرفانی استاد دانشگاه گفته است: «طالبان یک گروه امتیاز طلب اند که با زور، جنگ و خشونت می‌خواهند پیروز مذاکرات بین الافغانی شوند» عرفانی تاکید می‌کند: اگر امتیاز دهی همین روند به گروه طالبان ادامه پیدا کند باید فاتحه دموکراسی و مردم سالاری در افغانستان خوانده شود و این کشور به ۲۰ سال قبل باز خواهد گشت.

این استاد دانشگاه بر این باور است: «من فکر نمی‌کنم که مذاکرات بین الافغانی در دوحه پایتخت قطر به نتیجه برسد چرا که این مذاکرات با انگیزه برد ـ برد، دنبال نمی‌شود؛ بلکه با انگیزه یک طرف برنده و طرف دیگر بازنده دنبال می‌شود و با توجه به دست بلند گروه طالبان در مذاکرات و حمایت حکومت ایالات متحده امریکا از این گروه احتمال برنده شدن طالبان بسیار زیاد است».

وی نیز یاد آور می‌شود: که طالبان با دامن زدن به اختلافات و شدت جنگ می‌خواهند از روند صلح امتیاز بیشتر کسب کنند و دولت افغانستان نباید اجازه دهد که این گروه با سرنوشت ملت افغان بازی کند و ارزش‌های ۱۹ ساله را از بین ببرند.

ارسال نظرات