۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۶۴۸۳۰

راه یابی ۳۰۰۰ نفر به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان

راه یابی ۳۰۰۰ نفر به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان
بیش از ۳۰۰۰ حافظ قرآن کریم به مرحله دوم پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن راه پیدا کردند که در این میان خانم‌ها با ۲۲۹۶ قبولی پیشتازند.

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از ۳ هزار حافظ قرآن کریم به مرحله دوم پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن راه پیدا کردند. 

مرحله اول پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن باحضور ۸ هزار و ۷۳۸ نفر از حفاظ از سراسر کشور برگزار شد و طبف اعلام دبیرخانه آزمون ۶۶۲ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۴۲۳ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۱۹۸۷ نفر نیز در رشته حفظ کل قرآن موفق به کسب حد نصاب لازم در این مرحله شدند.

مرحله دوم پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ نیز طی هفته سوم آبان‌ماه سال جاری و با حضور راه‌یافتگان برگزار می‌شود. در مجموع تعداد سه هزار و ۷۲ نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله اول، حائز حد نصاب لازم در رشته‌های مختلف شدند که شامل ۲ هزار و ۲۹۶ حافظ خانم و ۷۷۶ حافظ آقا می‌شود.

امسال با توجه به شیوه کرونا ۴۸ درصد از ثبت‌نام کنندگان در آزمون شرکت کردند که حدود ۸۵ درصد این افراد موفق به قبولی در این مرحله شدند.

زمان و مکان آزمون مرحله دوم ۱۰ آبان‌ماه از طریق سایت تلاوت اعلام و همچنین مرحله دوم آزمون نیز طی هفته سوم آبان‌ماه سال جاری در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان برای ورود به آزمون مرحله دوم نیازی به دریافت کارت ندارند زیرا مشخصات آنها به حوزه امتحانی ارسال می‌شود. همچنین در این مرحله ابتدا شرکت‌کنندگان در حسن حفظ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند سپس در دیگر موضوعات مانند تجوید، صوت، لحن و وقف و ابتدا ارزیابی می‌شوند.

نتایج مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن بهمن‌ماه اعلام می‌شود./د102/ق

ارسال نظرات