۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۶۶۴۸۳۶

کتاب «صباح» راهی کشور لبنان شد/ مقاومت بانوان در برابر اشغال خرمشهر

کتاب «صباح» راهی کشور لبنان شد/ مقاومت بانوان در برابر اشغال خرمشهر
کتاب «صباح» که به خاطرات صباح وطن خواه از جنگ تحمیلی و مقاومت خرمشهر اختصاص دارد، با ترجمه احسان صوفان به زبان عربی، در کشور لبنان منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری رسا،‌ کتاب «صباح» که به خاطرات صباح وطن خواه از جنگ تحمیلی و مقاومت خرمشهر اختصاص دارد، با ترجمه د. احسان صوفان به زبان عربی ترجمه و از سوی انتشارات دارالمعارف الاسلامیه الثقافیه در کشور لبنان منتشر شد.

در برشی از کتاب آمده است:

کنجکاو شدم بدانم چه شده. گفتند وقتی نبودی سرگرد شریف‌نسب آمد مسجد و گفت خواهرها، پلیس‌راه نیرو می‌خواهد اما آن‌قدر این سربازها بی‌انگیزه شده‌اند که دیگر نمی‌شود رویشان حساب کرد، شما بیایید و قدری برایشان حرف بزنید شاید حرف شما را پذیرفتند. همان موقع شهناز می‌رود بالای یک وانت و با صدای بلند رو به سربازها می‌گوید: «پس غیرتتون کجا رفته؟ همین‌طوری وایسادید اینجا و دست روی دست گذاشتید که خاک مملکتتون به دست دشمن بیفته؟! اگه شما نمی‌تونید بجنگید، بکشید کنار تا ما زن‌ها خودمون دست به کار شیم و فکری به حال شهرمون و این مردم کنیم.»

دوست‌کامی در مقدمه خود بر این کتاب عنوان می‌کند که صباح وطن‌خواه از چهره‌های مطرح شده در کتاب مشهور «دا» است که به دفعات زیادی از وی در این اثر یاد شده است و همین موضوع شخصیت وی را برای او جذاب کرده است و پس از آشنایی نگارنده با او به واسطه سیده‌اعظم حسینی که راوی کتاب دا است، این آشنایی منجر به گردآوری خاطرات او و نگارش آن طی دو سال می‌شود.

صباح وطن‌خواه از زنان امدادگر فعال در شهرهای آبادان و خرمشهر است که در جریان اشغال خرمشهر و نیز مقاومت مردمی در مقابل اشغال نقش آفرینی داشته است.

این کتاب در سی فصل نوشته شده است و حجمی بالغ بر ۶۰۰ صفحه دارد. پیش از این نیز مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت از این کتاب به عنوان اثری مکمل و حتی شوق‌انگیزتر از کتاب «دا» یاد کرده بود.

سوره مهر این اثر تازه را با قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر کرده است.

ارسال نظرات