۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۴۸۳۹
پاسخ مراجع تقلید به استفتاء دبیرکل مجمع تقریب مذاهب:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به قرآن و امت اسلامی است

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به قرآن و امت اسلامی است
مراجع تقلید در پاسخ به استفتاء دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را خیانت به قرآن و امت اسلامی دانستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب طی استفتایی از مراجع عظام تقلید خواستار بیان حکم شرعی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد. 

در این نامه که برای تعدادی از مراجع عظام تقلید و علما ارسال شده، ضمن اشاره به اینکه «این ارتباط علاوه بر مشروعیت بخشی به رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی موجب تجویز سلب حقوق مسلم فلسطینیان، زیر پا نهادن آرمان های نظام اسلامی و قدس شریف، تضعیف امت واحد اسلامی و ایجاد شقاق و در نهایت همراهی با دشمنان خداوند متعال و پیامبر اعظم(ص) است»، در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از محضر مراجع معظم  استفتاء شده است.

حضارت آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و علوی گرگانی در پاسخ های جداگانه به این استفتاء، این کار را خیانت به قرآن و امت اسلامی دانسته و خواستار تحریم روابط و ممانعت امت اسلامی از اینگونه اقدامات شدند.

تعداد دیگری از مراجع تقلید و علما همچون آیات گرامی، عباس محفوظی، خلیل مبشر کاشانی و محمد امین خراسانی نیز پاسخ های مشابهی را در این موضوع صادر کرده اند. 

ارسال نظرات