۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۶۴۲۱۸
هتاکی‌ به روحانیت به بهانه دفاع از باغ پرندگان:

حرف اصلی طلاب در مورد باغ پرندگان چه بود؟!

حرف اصلی طلاب در مورد باغ پرندگان چه بود؟!
جمعی از طلاب و روحانیون در مخالفت با بهره‌برداری از «باغ پرندگان» قم با جمعی از مسئولین شهرداری قم به گفت‌وگو نشستند و دلایل خود را به صورت مستدلل بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و روحانیون در مخالفت با بهره‌برداری از «باغ پرندگان» قم با جمعی از مسؤولان شهرداری قم به گفت‌وگو نشستند.

یکی از این طلاب «سید مهدی طباطبایی» از فعالان محیط زیست در اینستاگرام است که گزارش فعالیت‌های خود را در حساب شخصی‌اش منتشر می‌کند.

این طلاب در گفت‌وگو با مسئولان شهرداری قم، با بیان این‌که غالب پرندگان موجود در باغ‌های به اصطلاح پرندگان به صورت قاچاق از کشور مبدا تهیه می‌شوند که این خلاف قوانین بین المللی است و از طرفی چون از یک اکوسیستم دیگر آورده می‌شوند؛ بدیهی است که با شرایط جدید محیطی و آب و هوایی سازگاری ندارند.

 

از طرفی وجود قفس و محدودیت برای پرندگان، باعث افسردگی و بیماری‌های روانی برای آنان شده و مرگ تدریجی برای این مخلوقات الهی دارد.

پوشش ناقص و محدود این گفت‌وگو، باعث شد که صفحات غیر رسمی قم در بستر فضای مجازی این اعتراضات را مخالفت «حوزه» و در بعضی موارد «جمعی از طلاب» با رفاه مردم تلقی کرده و سیلی از ناسزاها و کلمات رکیک توسط برخی شهروندان بی‌اطلاع، روانه حوزه علمیه و طلاب شود.

صفحاتی در فضای مجازی که ظاهرا هیچ نظارتی بر آنان نیست و ولنگارانه هر محتوا و مطلبی را علیه که بخواهند؛ برای جذب فالور و به تبع آن کاسبی از این طریق می‌کنند.

کافی است یک جنبش، انجمن خارجی و یا سلبریتی خارجی نظیر لئوناردو دی‌کاپریو (که در زمینه محیط زیست فعالیت دارد و چندین بار هم درخصوص مسائل محیطی ایران اظهار نظر کرده) به موضوع باغ پرندگان قم اعتراض می‌کرد تا کسانی که داعیه‌ غرب دارند و تمام هم و غم‌شان شبیه شدن به فرهنگ غربی است؛ با ژست روشنفکرانه انگشت به دهان گیرند و زبان به تمجید بگشایند اما تا اسم به دین به میان می‌آید؛ بدون متوجه شدن و در اطلاع گرفتن از موضوع، شعور واقعی خود را به نمایش بگذارند./د102/ف

ارسال نظرات