۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۶۴۸۵۳
در مراسم تجلیل از پیشکسوتان رسانه ای دفاع مقدس مطرح شد؛

کم مهری به ادبیات مقاومت/ ادبیات شفاهی دفاع مقدس مکتوب شود

کم مهری به ادبیات مقاومت/ ادبیات شفاهی دفاع مقدس مکتوب شود
در شب تجلیل از پیشکسوتان رسانه ای دفاع مقدس خوزستان، از بی مهری نسبت به ادبیات مقاومت انتقاد و بر مکتوب کردن ادبیات شفاهی دفاع مقدس تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت هفته دفاع مقدس، شامگاه گذشته از فاضل حیدری، پیشکسوت رسانه دفاع مقدس، تجلیل به عمل آمد.

در این آیین افشار پرویز بابادی، مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان با بیان اینکه پیشکسوتان رسانه دفاع مقدس سنگر دفاع از نظام اسلامی را ترک نکرده و اکنون هم به در حوزه رسانه فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: به فیلم های آمریکایی خوب توجه کنیم که چگونه اشغالگری شان را توجیه و سربازهایشان را قهرمان نشان می دهند.

مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان با اشاره به اینکه فیلم های آمریکایی با ترفندهای خاص همگان را جذب می کنند، ادامه داد: باید پرسید که چرا ادبیات دلربای دفاع مقدس و زندگی نامه شهیدان مورد بی مهری قرار می گیرد.

بابادی با بیان اینکه مدیران فرهنگی باید به خود آیند، تصریح کرد: هر چه داریم از خون شهیدان است، خانه مطبوعات استان به هر طریق ممکن در راستای نشر فرهنگ دفاع مقدس تلاش می کند.

از سوی دیگر وحید کیانی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان اینکه به عنوان یک شهروند انتظار بیشتری از مجموعه های مرتبط با دفاع مقدس دارم، بیان داشت: خوزستان در همه زمینه ها به ویژه فرهنگی مورد کم مهری است حال آنکه نام خوزستان باید همراه با حضور پررنگ و با کیفیت باشد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اشاره به اینکه نمایشگاه دفاع مقدس باید از کیفیت برخوردار شود، اضافه کرد: کارهای مخاطب پذیر و مخاطب پسند و چراغ راه آیندگان و تأثیر گذار انجام بدهیم تا نسل های مختلف با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

در پایان رضا کیانی، مشاور هنری استاندار خوزستان با بیان اینکه شهدا را آنگونه که هستند به مردم معرفی کنیم، افزود: رمز جذاب ادبیات مقاومت قرار دادن انسان ها در موقعیت غیرمترقبه و ناخواسته است.

مشاور هنری استاندار خوزستان با بیان اینکه خاطره نگاری جنگ مورد ارج قرار بگیرد، عنوان داشت: تاریخ دفاع مقدس بی واسطه است چرا که پیشکسوتان آن زنده هستند؛ از این رو باید ادبیات شفاهی دفاع مقدس را مکتوب کرد.

کیانی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و هیأت ها پای کار آیند تا نمایشگاه پرجنب و جوش باشد، تصریح کرد: نمایشگاه دفاع مقدس در مناطق محروم باشد و آن را مردمی کنیم که قطعا ماندگار خواهد شد.

مشاور هنری استاندار خوزستان گفت: کارگروه ادبیات مقاومت و پایداری در خانه مطبوعات شکل گیرد چرا که دفاع مقدس ترکیبی از ادبیات حماسی و عرفانی بود./۹۴۵۴/پ310/ب1

ارسال نظرات