۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۶۴۸۷۹

واکنش سید حسن نصرالله به اقدامات مکرون

واکنش سید حسن نصرالله به اقدامات مکرون
دبیر کل حزب الله لبنان دیشب در سخنرانی خطاب به مکرون مطرح کرد: شما برخلاف دموکراسی می‌خواهید بخشی از اقلیت انتخاباتی برای اکثریت دولت تعیین کند.
به  گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا،  دبیر کل حزب الله لبنان دیشب در سخنرانی خود گفت: به رئیس جمهور فرانسه می‌گویم که برود و دنبال این بگردد که چه کسی مرحله اول طرح او را ناکام گذاشت ما مانع آن شدیم که کشور به سوی بدتر از بدتر برود.

وی بیان کرد: آقای محمد رعد [عضو فراکسیون مقاومت] از ابتدا به رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که ما با 90 درصد طرح او موافقیم. چه کسی از طرح فرانسه بهره برد تا دولتی این چنین را برای دستاوردهای سیاسی خودشان تحمیل کنند؛ کسانی که نتوانستند چنین دولتی را در سال‌های گذشته تحمیل کنند. آنها طرح فرانسه را ناکام گذاشتند

سید حسن نصر الله گفت:  نخست‌وزیران چهارگانه پیشین طرح فرانسه را برای اغراض سیاسی خود، ناکام گذاشتند. ما انتخابات و مشارکت سیاسی را انتخاب کرده‌ایم. ما گزینه جنگ یا تجاوز به دیگران را انتخاب نکرده‌ایم.  آنچه رئیس جمهور فرانسه از ما می‌خواهد دموکراتیک نیست. انتخابات 2018 اگر دموکراسی نیست، پس چیست؟ شما از اکثریت می‌خواهیم که به خواسته‌های اقلیت تن دهد؟ 

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: ما حتی در رفتن به سوریه با درخواست دولت این کشور رفتیم تا با تروریست‌ها بجنگیم نه با مردم. رفتیم تا از لبنان حمایت کنیم. ما پول و درآمدهای نفتی نداریم که برویم از آن حفاظت کنیم. ما نمی‌پذیریم کسی اینطور و با این ادبیات با ما سخن بگوید. ما با بسیار از امور در رایزنی با مصطفی ادیب مواقت کردیم اما گزینه تسلیم مورد قبول ما نیست

وی گفت: برخی به دروغ می‌گویند که ایران دارد فشار وارد می‌کند. ایران در حال فشار به فرانسه است. این چه حرف‌های بی‌اساسی است. برخی از مذاکره ایران و آمریکا [درباره لبنان] صحبت می‌کنند. هیچ مذاکره‌ای نیست. این حرف‌ها دروغ و بی‌اساس است. فرانسه ما را به خیانت متهم کرد. ما نمی‌پذیریم کسی چنین ادبیات و اتهامی به ما بزند یا ما را به فساد متهم کند. این رفتار را محکوم می‌کنیم.دوستان فرانسوی اگر ما را به فساد متهم می کنند اسناد آن را به مقامات قضایی لبنان بدهند.
ارسال نظرات