۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۶۴۹۱۳

واکنش حماس به ادعای فریدمن مبنی بر عدم لغو طرح الحاق کرانه باختری

واکنش حماس به ادعای فریدمن مبنی بر عدم لغو طرح الحاق کرانه باختری
سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی بر خلاف ادعاهای اماراتی‌ها، بار دیگر تاکید کرد که طرح الحاق کرانه باختری به هیچ وجه لغو نشده بلکه به طور موقت به تعویق افتاده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دیوید فریدمن در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که این رژیم متعهد به تعویق زمان اجرای این طرح شده اما هرگز آن را لغو نکرده است.

فریدمن عنوان کرد که ما زمانی که توافق (عادی‌سازی روابط) را به امضا رساندیم، اعلام کردیم که این طرح به تعویق خواهد افتاد، اما نگفتیم که آن را لغو کرده‌ایم و ممکن است تا یک سال آینده یا مدت زمانی بیشتر این طرح اجرایی شود.

این در حالی است که دولت امارات بارها در توجیه توافق خیانت‌بار خود با رژیم صهیونیستی مدعی شده که این توافق در قبال لغو طرح الحاق کرانه باختری حاصل شده است.

واکنش حماس

در همین راستا، جنبش حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات فریدمن کذب ادعای عادی کنندگان روابط با رژیم صهیونیستی در مورد لغو طرح الحاق کرانه باختری را ثابت کرد.

عبداللطیف قانوع سخنگوی حماس تاکید کرد که این اظهارات ثابت کرد که عادی کنندگان روابط با دشمن صهیونیستی برای توجیه خیانت و اقدام ننگینشان صرفا به دنبال دروغ گویی و گمراه‌سازی ملت‌های خود هستند./د102/ف

منبع مرکز اطلاع رسانی فلسطین 
ارسال نظرات