۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۶۴۹۴۷
مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهجت:

آموزش مجازی سبب غفلت از دروس اخلاق نشود

آموزش مجازی سبب غفلت از دروس اخلاق نشود
حجت الاسلام عباسی با اشاره به آموزش غیر حضوری در حوزه گفت: اساتید در خلال آموزش مجازی از بیان احادیث کوتاه در ابتدای کلاس‌های آنلاین و پیگیری وضعیت طلاب غافل نشوند.

حجت الاسلام نصرت الله عباسی مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهجت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به چالش‌های تربیتی حوزه علمیه در آموزش مجازی، گفت: مدرسه آیت الله بهجت یک مدرسه تربیتی است و با مجازی شدن دروس، معاونت تهذیب ما در اجرای برنامه های تربیتی و تهذیبی با مشکلات و چالش های جدی مواجه شده است.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه دروس حوزه علمیه در شرایط کنونی نباید به صورت آفلاین برگزار شود، عنوان کرد: با برگزاری آنلاین ارتباط مستقیم بین طلبه و استاد شکل می‌گیرد و این ارتباط مستقیم بخشی از آسیب ها را برطرف می کند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهجت اهمیت برگزاری دروس اخلاق به صورت محدود و مجازی را یادآور شد و افزود: اساتید باید در خلال آموزش مجازی ارتباط خود را با طلاب پر رنگ کنند و از طریق تماس تلفنی با تک تک آنان در ارتباط باشند.

وی اظهارداشت: برنامه تهذیبی سبک برای طلاب، می تواند تا حدودی نیازهای تربیتی آن ها را پاسخگو باشد؛ البته تمامی این برنامه ها در بهترین حالت تنها می‌تواند بخشی از خلأ به وجود آمده را پر کند.

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: بیان احادیث به مدت پنج دقیقه در ابتدای کلاس های آنلاین و پیگیری وضعیت تحصیلی طلاب از طریق تماس با خانواده آن ها، از برنامه های مدرسه آیت الله بهجت برای کاستن آسیب های تربیتی در شرایط کنونی است.

مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت افزود: عوامل مؤثر در تربیت و تهذیب طلاب به سه ضلع طلبه، خانواده و استاد برمی گردد و برای به دست آوردن بهترین نتیجه خصوصا در شرایط کرونایی باید هر سه ضلع نقش خود را به خوبی ایفا کنند./1350/ت302/ق

ارسال نظرات