۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۴۹۶۰
آیت الله صدیقی عنوان کرد؛

ربا؛ عامل فاصله وحشتناک طبقاتی در دنیا

ربا؛ عامل فاصله وحشتناک طبقاتی در دنیا
امام جمعه موقت تهران با اشاره به وجوب حفظ دین از طریق مبارزه با ربا، گفت: ربا دنیا را در لجن فرو برده و فاصله طبقاتی را به وضعیت وحشتناک رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنرانی شب سوم عزاداری دهه دوم ماه صفر که امشب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: مردم بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی یاد امام، شهدا، دفاع، جهاد، و گذشت از مال و فرزند را در کلاس تجدید خاطره رزمندگان و ایثارگران زنده نگه می دارند.

آیت الله صدیقی عنوان کرد: بی دین ها، ماتریالیست ها و لیبرال ها به بهانه آزادی اجازه هرکاری به خودشان می دهند، در حالی که توجه ندارد که آنها و هرچه در آسمان ها و زمین است، مخلوق خداوند متعال هستند و باید فرمان او را اطاعت کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قلب حرم خداست و نباید غیر او را در آن جا داد، اظهار داشت: به مؤمنان توصیه شده که چشم از تماشای نامحرم فرو ببندند؛ این چشم ملک خداوند متعال است بنابراین وقتی دستوری که خداوند متعال در مورد آن می دهد، باید اطاعت شود.

وی با اشاره به وجوب حفظ دین از طریق مبارزه با ربا و پرهیز از ارتباط با بیگانگان، ابراز کرد: ربا دنیا را در لجن فرو برده و فاصله طبقاتی را به وضعیت وحشتناک رسانده است؛ برقراری ارتباط با بیگانگان و قرار دادن اسرار در اختیار آن ها خیانت غیر قابل بخشش است.

آیت الله صدیقی گفت: خداوند متعال بدن و عمر را به عنوان امانت در اختیار ما قرار داده است و اگر شخص این بدن را در راه معصیت الهی به کار گیرد در روز قیامت اعضای بدن، علیه او شهادت می دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسأله امامت و ولایت پس از ائمه اطهار(ع)، ولایت فقیه و انقلاب، امانتی است که در اختیار ما قرار گرفته است، عنوان کرد: خداوند متعال دستور داده که امانات به اهلش سپرده شود؛ منظور از امانت در آیات قرآن کریم حکومت، مسؤولیت و قدرت مدیریتی است.

وی ادامه داد: افراد در برابر رأی دادن به نامزد غرب گرا و بی اعتنا به احکام دینی باید پاسخگو باشند چرا که این انتخاب علاوه بر خود رای برای مردم یک کشور مشکلات ایجاد می کند.

آیت الله صدیقی گفت:بعد از جریان 17 شهریور و به خاک و خون کشیده شدن مردم،امام خمینی(ره) نه نتها عقب نشینی نکرد بلکه فرمود هنوز تعداد شهدای شما به شهدای صفین نرسید؛ وقتی هدف بهشت است باید هزینه های مانند شهادت در راه خداوند متعال را پرداخت کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه این مملکت رایگان به اقتدار و پیشرفت نرسیده است، عنوان کرد: در حالی هنوز کدخدا پرست ها در انتخابات ها شهدا را محکوم و از منافقین دفاع می کنند، تماشاچی بودن و عدم دفاع از مظلوم خطاست./1350/پ202/ق

ارسال نظرات