۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۶۵۱۳۸

واکنش توییتر به پیام کاربرانی که آرزوی مرگ ترامپ را دارند

واکنش توییتر به پیام کاربرانی که آرزوی مرگ ترامپ را دارند
بسیاری از کاربران توییتر برای ترامپ آرزوی مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را داشتند که این پیام ها با واکنش این شبکه اجتماعی همراه شد.
به گزارش  سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه عازم مرکز درمانی «والتر رید» شد، بسیار از کاربران توییتری از جمله جو بایدن، رقیب دموکرات او آرزوی بهبودی سریع برای او داشتند.  
 
با این حال، بسیاری دیگر از کاربران هم برای او آرزوی مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را داشتند. این ویروس در دوران رهبری او جان بیش از ۲۰۰ هزار تن را در آمریکا گرفته است، در حالی که او مرتبا شدت این بیماری را انکار می‌کرد.

شبکه اجتماعی توییتر جمعه در پیامی تایید کرد، چنین اقداماتی نقض سیاستی است که مانع از انتشار توییت‌هایی می‌شود که "آرزو یا امید وارد آمدن ضربه‌ای مهلک به شخص یا گروهی از مردم را دارند."

در پیام شبکه توییتر آمده است: توییت‌هایی که حاوی آرزو یا امید مرگ باشند و همچنین پیام‌های که به وارد آمدن آسیب شدید یا بیماری مرگبار علیه شخصی امید دارند، اجازه انتشار ندارند و حذف خواهند شد. این سیاست از آوریل اجرایی شده و شامل حال تمام کاربران می‌شود، نه فقط ترامپ.

این اطلاعیه موجب شگفتی بسیاری از کاربران توییتری شده است که از بابت دیدگاه‌های خودشان بارها به مرگ تهدید شده‌اند.

یکی از کاربران در پیامی نوشت: تصمیم برای اجرای ناگهانی این سیاست تأکید می‌کند که متمرکز کردن تصمیماتی به منظور تعدیل محتوا با انحصارات شرکت‌های بزرگ، همیشه از قدرتمندان محافظت کرده و حاشیه‌نشینان را ساکت می‌کند.

سخنگوی شرکت توییتر اعلام کرد فعالیت برخی از کاربران تعلیق شده است اما این شرکت روی همه توییت‌ها اقدام نمی‌کند. این سخنگو به نشریه گاردین گفت: ما حذف محتوا را زمانی اولویت قرار می‌دهیم که علنا خواستار اقدام برای آسیب رساندن باشد.

بسیاری از کاربران توییتر اما این سیاست را ریاکارانه توصیف کردند و به پیام‌های تهدیدآمیزی که برخی از کاربران دریافت می‌کنند و توییتر هم واکنشی به آنها ندارد، اشاره کرده‌اند.
ارسال نظرات