۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۶۵۱۴۳
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

مسؤولان وعده های داده شده به مردم را عملیاتی کنند

مسؤولان وعده های داده شده به مردم را عملیاتی کنند
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد برای چندمین بار با هدف پیگیری روند اقدامات آبفا در منطقه اسلام آباد اهواز حاضر شد و بر ضرورت عمل مسؤولان به وعده ها تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، صبح امروز برای چندمین بار با هدف پیگیری روند اقدامات آبفا در منطقه اسلام آباد اهواز حاضر شد.
 
وی در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با وضعیت فعلی فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب، گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان در چند نقطه از منطقه اسلام‌آباد در حال فعالیت است؛ یکی از این نقاط خیابان ۴ است که به واسطه طولانی بودن آن، لزوم اتصال همه مشترکین به شبکه دفع فاضلاب پیش از بهسازی و آسفالت خیابان از سوی شهرداری و تعبیه سیستم تخلیه فاضلاب در انتهای خیابان، نیازمند تلاشی دو چندان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص روند انجام این پروژه برای سایر خیابان‌های کوی اسلام آباد، عنوان داشت: بناست انجام این عملیات با حداکثر سرعت و توان توسط آبفا در خیابان ۴ و پس از آن در همه ۱۴ خیابان اسلام آباد صورت گرفته و به صورت همزمان، آسفالت خیابان‌ها توسط شهرداری تامین و اجرا شود.   

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان داشت: مطابق وعده‌ای که به مردم شریف این منطقه داده شده بود، وضعیت فرعی‌ها در اولین فرصت ساماندهی می‌شود.

در ادامه مدیر کل آبفای خوزستان در خصوص بهسازی و ساماندهی وضعیت فاضلاب کوت عبدالله و کوی اسلام آباد، تاکید کرد: یکی از اولیت‌های اصلی آبفا، ساماندهی به وضعیت فاضلاب کوت عبدالله و به خصوص کوی اسلام آباد است که برای آن برنامه کامل و مفصلی پیش بینی کرده ایم.

حقیقی پور افزود: کلکتور اصلی فاضلاب منطقه، خط ۶۰۰ میلی متری خیابان ۴ است که به وسیله کلکتور طرح جامع، فاضلاب منطقه از این نقطه به تصفیه خانه شرق اهواز انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به اتمام کار ۴ خیابان و اتصال شبکه‌های فرعی، گفت: اتصال شبکه‌های فرعی به این خط نیز با همکاری بخش خصوصی و با قراردادی ۴۰ ملیارد تومانی در دست اقدام است.

مدیرکل آبفای خوزستان در رابطه با اتصال مشترکین به خطوط فاضلاب تصریح کرد: برای اتصال مشترکین نیاز به تخلیه خطوط فاضلاب بوده که با فعال سازی پمپاژ و تخلیه در انتهای خیابان ۴، زمینه برای اجرای شبکه‌های فرعی فراهم شده است.

حقیقی پور همچنین از اجرای آزمایشی پروژه کلکتور‌ها و نصب منهول‌های انتظار در خیابان ۲ خبر داد و گفت: با این طرح، مشکلی برای اجرای آسفالت و پس از آن تخریب مسیر‌ها وجود نخواهد داشت.

وی در رابطه با پروژه‌ اتصال شبکه‌های فرعی به خطوط فاضلاب، اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی مردم منطقه بلافاصله پروژه اتصال شبکه‌های فرعی به خطوط فاضلاب آغاز خواهد شد و پس از مدت زمان از پیش تعیین شده، ان‌شاءالله مشکل فاضلاب این منطقه برای همیشه حل خواهد شد.

مدیر کل آبفای خوزستان، در خصوص اجرای این پروژه در سایر مناطق اهواز، جهت رفع معضل فاضلاب، تاکید کرد: مشابه همین پروژه در سایر مناطق کوت عبدالله، از جمله شهرک بسیج، خیابان امام رضا (ع)، کوی شهید نورانی یا درویشیه، گاومیش آباد و سایر مناطق آغاز شده است و امید است بتوانیم معضل قدیمی فاضلاب را در اهواز حل کنیم.

حقیقی پور با اشاره به طرح جامع فاضلاب اهواز بیان داشت: برای اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز، مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توسط شرکت آبفای استان انتخاب شده و به زودی آغاز به کار خواهد کرد و نقطه آغاز این پروژه و همکاری، منطقه کوت عبدالله خواهد بود.

وی در پایان گفت: تکمیل پروژه فاضلاب کوت عبدالله با تعبیه کلکتور‌ها و ۷ ایستگاه پمپاژ بزرگ، اولین قدم همکاری ما با قرارگاه خاتم‌الانبیا خواهد بود که سامان اساسی به فاضلاب منطقه خواهد داد./۹۴۵۶/پ210/ب1
ارسال نظرات