۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۶۵۲۴۶
امام جمعه همدان:

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، پایمال کردن حق الناس است

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، پایمال کردن حق الناس است
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: کسانی که به هر علت پروتکل های بهداشتی در بحث مبارزه با کرونا را رعایت نمی کنند به نوعی حقوق جامعه و حق الناس را پایمال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در ستاد مبارزه با کرونای همدان اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان همدان، باید همه پروتکل های بهداشتی همانند استفاده از ماسک و... را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: اکنون وضعیت کرونا در کشور به گونه ای شده است که حتی اگر 60 درصد مردم هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند بازهم خطر سرایت و شیوع این ویروس حتمی است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه همه در برابر دستورالعمل های بهداشتی مسؤول هستیم، افزود: کسانی که به هر علت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی در بحث مبارزه با بیماری کرونا را رعایت نمی کنند به نوعی حقوق جامعه و حق الناس را پایمال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: برخی از افراد اینگونه فکر می کنند که هرگز به ویروس کرونا مبتلا نمی شوند و همین باور اشتباه خود زمینه ساز شیوع و انتشار بیشتر این بیماری در سطح جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: از سوی دیگر برخی از جوانان اینگونه فکر می کنند که کرونا جوانان و نوجوانان را درگیر نمی کند، ولی در هر صورت یک فرد جوان، ورزشکار و تندرست می تواند ناقل این بیماری باشد.

امام جمعه همدان در ادامه ضمن تقدیر و تجلیل از ایثار کادر درمانی استان همدان در بحث مبارزه با کرونا در هشت ماهه اخیر، گفت: اگر می خواهیم که به نوعی از زحمات کادر پزشکی و درمانی در بحث مبارزه با کرونا تقدیر داشته باشیم بهترین تقدیر و تجلیل رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه تنها همراهی مردم می تواند این بیماری را از کشور بیرون کند، عنوان داشت: متاسفانه طبق آمارهای ستاد استانی مبارزه به کرونای همدان، در ابتدای شیوع این بیماری، رعایت مسایل بهداشتی از سوی مردم این استان در حدود 90 درصد بود، ولی اکنون این رقم به 60 درصد رسیده است که این امر بسیار نگران کننده است./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات