۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۶۵۲۰۱
مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان:

طلبه انقلابی باید مجاهدت را به عافیت طلبی ترجیح دهد

طلبه انقلابی باید مجاهدت را به عافیت طلبی ترجیح دهد
همدان - حجت الاسلام علیرضا یوسفی گفت: یک طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید دشمن شناس باشد و تحرکات و فعالیت های دشمنان را زیر نظر بگیرد.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی بمانند و از آرمان های انقلاب اسلامی فاصله نگیرند، اظهار داشت: طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید علاوه بر عالم و زاهد بودن، در مسائل اجتماعی نیز حضور فعال و گسترده ای داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی باید تربیت یافتگانی فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... داشته باشد و در مسیر جامعه سازی که یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه است حرکت کند، که این جامعه سازی منجر به ایجاد یک تمدن اسلامی بشود.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه، تربیت طلاب در تراز تمدن اسلامی، با نگاه فرا ملی و جهانی است، عنوان کرد: لازمه رسیدن طلاب، به یک طلبه در تراز تمدن اسلامی این است که به طور دقیق و عمیق دروس خود را مطالعه و آگاهانه و عاقلانه در مسائل روز کشور ورود کنند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه لازمه تبدیل شدن یک طلبه به طلبه در تراز انقلاب، شناخت انفلاب اسلامی و مبانی آن است، مطرح کرد: امامین انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی را در مقابل دو اسلام قلابی یعنی تحجر و تجدد قرار دادند که در این تقابل پیروز نهایی آن اسلام ناب محمدی خواهد بود ان شاء الله.

مدیر مدرسه سفیران هدایت همدان با بیان اینکه طلبه در تراز انقلاب اسلامی دین را مهجور در حوزه و مسجد نمی داند، گفت: یک طلبه انقلابی هیچگاه دین را جدای از سیاست نمی داند و دائما به دنبال حرکت به سمت نظام سازی و در نهایت تمدن اسلامی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های طلبه در تراز انقلاب اسلامی مجاهدت است در مقابل راحت طلبی و عافیت طلبی، که این ویژگی الحمدلله در بسیاری از طلاب جوان وجود دارد و نمونه های آن در قضایای گذشته مانند سیل، زلزله و انجام فعالیت های جهادی در مناطق محروم کشور مشهود است.

این استاد حوزوی ضمن بیان اینکه رسالت طلبه باید هدف دار و هدف مند باشد، بیان داشت: یک طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید دشمن شناس باشد و تحرکات و فعالیت های دشمنان را زیر نظر بگیرد و این ویژگی نیازمند بصیرت بالا است، که باید با استفاده مطالعه، تحقیق و پیگیری اخبار صحیح به دست بیاید./1403/ت210/ب1

ارسال نظرات