۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۶۴۶۱۷
آیت الله موسوی اصفهانی:

مطالعه و تحقیق درباره زندگی بزرگان حوزه سبب رشد طلاب می شود

مطالعه و تحقیق درباره زندگی بزرگان حوزه سبب رشد طلاب می شود
همدان - مدیر حوزه علمیه همدان گفت: امروز حوزه های علمیه کشور نیازمند داشتن الگوها و اسوه هایی همچون آیت الله آقانجفی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی امروز در مراسم رونمایی از 2 کتاب مرحوم آیت الله آقانجفی اظهار داشت: شخصیت مرحوم آیت الله آقانجفی یک الگوی کامل و مطلوب برای طلاب و جوانان است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: یکی از راه هایی که طلاب می توانند در مباحث دینی و شرعی رشد کنند، مطالعه و تحقیق درباره زندگی بزرگان دین و شریعت است، لذا توصیه می کنیم که طلاب به هیچ وجه این فرصت را از دست ندهند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از اسوه های دینی و فرهنگی در حوزه های علمیه رشد و نمو یافته اند، افزود: علم، عمل جهاد و روش زندگی آیت الله آقانجفی معرف اسلام است و همین اسوه ها و شخصیت ها هستند که باعث زنده داشته شدن تشیع بعد از گذشت 12 قرن شده اند.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت منحصربفرد امام خمینی (ره) در قرن اخیر، عنوان کرد: طلاب باید از این اسوه‌ها برای زندگی خودشان درس بگیرند و با مطالعه سیره امثال آیت الله آقانجفی‌ و... بر علوم خود بیفزایند.

این استاد حوزه علمیه استان همدان بیان داشت: مرحوم آیت الله آقانجفی صفات بارز بسیاری داشتند که یکی از این صفات ایشان، ریاضت و خودسازی وی بود که همین صفت باعث رشد معنوی و دینی وی در مباحث شرعی شد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: خودسازی علمی، خودسازی تقوایی و خود سازی اطاعت از ولی امر مسلمین، سه هدف اصلی در زندگی این بزرگان بوده که برای دستیابی به این هدف تمام عمرشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امثال آقا آیت الله آقانجفی‌ در دوره خفقان رضاشاه با آن فشارهای موجود به این درجات رسیده‌اند و امروز بالعکس آن زمان راه های رسیدن به درجات معنوی و علمی بسیار آسان تر شده است.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان سخنان خود افزود: امروز حوزه های علمیه کشور نیازمند داشتن الگوها و اسوه هایی همچون آیت الله آقانجفی و... است، لذا باید برای شناختن این افراد به طلاب و روحانیون نهایت تلاش را داشته باشیم./1403/د102/ب1

ارسال نظرات