۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۶۴۵۵۱
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

مدیریت جهادی جوانان؛ عامل موفقیت ایران در جنگ تحمیلی

مدیریت جهادی جوانان؛ عامل موفقیت ایران در جنگ تحمیلی
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: در دوران دفاع مقدس ایران از هر نظر مورد تحریم قرار گرفته بود ولی مدیریت صحیح و جهادی جوانان عامل موفقیت ما در جنگ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از امروز در مراسم نامگذاری فرودگاه همدان به نام «شهدای همدان»، اظهار داشت: در زمان آغاز جنگ کشور دچار مشکلات بسیاری بود، از یک سو با درگیری های داخلی و گروهک ها مواجه بود و از سوی دیگر با کشور عراق و 86 حامی اش طرف بود.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط بسیار سخت انقلاب در سالهای نخستین جنگ تحمیلی، گفت: براساس اسناد در تاریخ 2 قرن گذشته ایران، هرگاه جنگی رخ داده دشمن بخشی از این سرزمین را غصب کرده است ولی در جنگ هشت ساله و دوران دفاع مقدس این امر روی نداد.

وی با اشاره به اینکه تحلیل صدام از جنگ نوعی توهم بود، افزود: صدام با توجه به این تحلیل ها و از سوی دیگر حمایت های کشورهای غربی و عربی بسیار امیدوار بود که بعد از چند روز به تهران برسد، ولی نه تنها به این قصد شوم خود نرسید بلکه هشت سال مداوم مقابل رزمندگان اسلام دست و پا زد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ ها بارها امدادهای غیبی و معجزات الهی را تجربه کرده اند، گفت: در دوران دفاع مقدس ایران از هر نظر از سوی دشمنان مورد تحریم قرار گرفته بود ولی مدیریت صحیح و جهادی جوانان بیست ساله باعث شد که به بهترین نحو ممکن این نبرد را مدیریت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امروز بعد از گذشته 33 دهه از جنگ تحمیلی هنوز هستند جوانانی که این دغدغه عظیم و بزرگ را در سر دارند و به دنبال ادامه راه جوانان و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند.

امام جمعه همدان نامگذاری فرودگاه همدان به نام فرودگاه «شهدای همدان» را شایسته و بجا عنوان کرد و گفت: این نامگذاری، کار جامعی است که تمام شهدای نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، نیروی هوایی و ناجا را در بر می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهدا و آرمان های آنان اظهار داشت: شهیدان مدیریتی جهادی و ایثارگونه داشتند، از این رو باید ما هم مانند این عزیزان نگاهی جهادی به کشور و مملکت داشته باشیم./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات