۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۴۶۵۵
امام جمعه همدان:

امروز نیازمند ارتباط گیری نسل های جوان با روحانیت اصیل هستیم

امروز نیازمند ارتباط گیری نسل های جوان با روحانیت اصیل هستیم
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: هیچ زمانی به اندازه اکنون نیازمند تعامل و ارتباط گیری نسل های جوان و نوجوان با روحانیت اصیل نبوده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در مراسم رونمایی از کتاب «کمی عادلانه تر» که درباره زندگی نامه شهید آیت الله آقانجفی بود، اظهار داشت: کتاب شرح اصول کافی مرحوم آیت الله آقا نجفی کتاب ارزشمندی برای طلاب است، این کتاب براساس تقریرات درس مرحوم نائینی که در دوره برجستگی علم اصول قرار داشته، نوشته و تدوین شده است.

امام جمعه همدان گفت: مرحوم آیت الله آقانجفی در محضر آیت الله نائینی علوم دینی و فقهی را به صورت کامل فرا گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: یکی از ویژگی های حوزه های علمیه در دو قرن گذشته توجه کم به مسائل روایی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه گرایش حوزه نسبت به حدیث در سال‌های اخیر کمرنگ تر شده است، گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم در کتاب ارزشمند کافی بیش از 16 هزار حدیث مستدل وجود دارد، اما سوال بنده از طلاب این است که چند نفر از شما تا به حال یک جلد از این کتاب را مطالعه کرده اید؟

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از کسانی که در تحریر کتاب هایی که امروز رونمایی می شوند، عنوان کرد: جوانان برای آشنایی بیشتر با شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله آقانجفی حتما زندگی نامه این بزرگمرد را به خوبی مطالعه کنند و با عقاید وی آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بنده در شروع طلبگی خود دیداری با مرحوم آیت الله آقا نجفی داشتم و در این دیدار ایشان با وجود سن بالای خود احترام بالایی برای ما طلاب قائل بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: هیچ زمانی به اندازه اکنون نیازمند تعامل و ارتباط گیری نسل های جوان و نوجوان با روحانیت اصیل نبوده ایم، زیرا جوانانی که در سالهای گذشته با مرحوم آیت الله آقا نجفی ارتباط داشته اند امروز خود از روحانیون برجسته محسوب می شوند./1403/د102/ب1

ارسال نظرات