۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۶۵۲۵۲
رییس کل دادگستری خراسان جنوبی تأکید کرد؛

توجه به نقش مردم در تحقق سیاست‌های قوه قضائیه

توجه به نقش مردم در تحقق سیاست‌های قوه قضائیه
حجت‌الاسلام حمیدی با تأکید بر توجه به نقش مردم در تحقق سیاست‌های قوه قضائیه، گفت: اگر همراهی و همدلی مردم نباشد نمی‌توانیم سیاست‌های خود را در جامعه به‌درستی پیاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم وحیدی، رییس کل دادگستری خراسان جنوبی، امروز در نشست فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان، با اشاره به نقش مردم در کمک به قوه قضائیه، اظهار داشت: ازجمله نقش مردم در کمک به قوه قضائیه قانون مداری و اطلاع‌رسانی آسیب‌های موجود در جامعه است.

وی به اولویت‌های سال جاری قوه قضائیه اشاره و افزود: از اولویت‌های سال جاری دستگاه قضا حفظ کرامت انسانی و حفظ کرامت ارباب‌رجوع است که در این راستا باید کار مردم با کمترین زمان و کمترین هزینه انجام شود.

حجت‌الاسلام حمیدی اضافه کرد: اگر وقت و هزینه مردم در ادارات استان به‌ویژه در دستگاه قضائی استان مهم شمرده نشود و مردم گرفتار کاغذبازی و رفت‌وآمد در پیچ‌وخم‌های ادارات شوند به‌طور یقین باعث ناامیدی مردم از عدالت قضائی می‌شود.

وی مبارزه با فساد را از دیگر اولویت‌های قوه قضائیه عنوان کرد و ادامه داد: زمانی سلامت قوه قضائیه حفظ و تقویت می‌شود که مبارزه با فساد ابتدا از درون و بعد هم از برون قوه قضائیه شروع شود.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: قوه قضائیه باید در جامعه هم با هر فسادی که امنیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مردم را به خطر می‌اندازد برخورد کرده و دست مفسدان و اختلاس گران اقتصادی و مخلان امنیت را از جامعه کوتاه کند.

وی حمایت از تولید و اشتغال را از دیگر اولویت‌های سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: بحث تولید و اشتغال مهم‌ترین ضرورت جامعه است و قوه قضائیه باید با تمام ظرفیت از این مهم حمایت کند.

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: به دلیل اینکه بحث تولید و اشتغال از مهم‌ترین فاکتورهای یک جامعه موفق محسوب می‌شود و جامعه را در مقابل آسیب‌ها ایمن می‌کند لذا باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که این نیاز مهم جامعه رفع شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: منصب قضا و قضاوت کردن در بین مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کاری بسیار خطیر و سنگین است که بخشی حق‌الله و بخشی حق‌الناس است؛ بنابراین باید این حق‌وحقوق استیفا شود./9314/پ210/ب1

 

 

 

 

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات