۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۶۵۳۰۵
امام جمعه قشم:

حوزه‌های علمیه به تبیین معارف صحیفه سجادیه بپردازند

حوزه‌های علمیه به تبیین معارف صحیفه سجادیه بپردازند
هرمزگان - حجت الاسلام تارم گفت: بخش زیادی از معارف اسلام در صحیفه سجادیه نهفته و متاسفانه تا کنون آنگونه که باید، از سوی حوزه‌های علمیه و طلاب به آن پرداخته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم در نشستی با مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم، گفت: بخش زیادی از معارف اسلام در صحیفه سجادیه نهفته و متاسفانه تا کنون آنگونه که شایسته می باشد از سوی حوزه‌های علمیه و طلاب به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: رساله حقوق و صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) باید بیش از پیش مورد بررسی قرار بگیرد تا معارف و گنجینه های نهفته در آن هویدا شود.

امام جمعه قشم بیان داشت: طلاب و روحانیون باید با تسلط بر صحیفه سجادیه نسبت به تبیین آن در جامعه بپردازند تا غبار غفلت از این گنجینه دور بماند.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: به گفته امام راحل، صحیفه سجادیه را می توان نمونه کاملی از قرآن صاعد دانست و این کتاب شریف معارف الهیه اصحاب معرفت را به شیوه قرآن کریم به دور از تکلف الفاظ در قالب دعا و مناجات بیان می‌کند.

وی بیان کرد: گرایش جامعه به ویژه نسل جوان به صحیفه سجادیه بنیه‌ دینی و انقلابی را تقویت می کند و تحقق تمدن نوین اسلامی را شتاب می بخشد.

امام جمعه قشم ابراز داشت: نگرش به صحیفه سجادیه نباید به دعا محدود شود چرا که درس و رمز زندگی سعادتمند را در خود جای داده است./851/پ210/ب1

ارسال نظرات