۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۶۵۳۴۵
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خبر داد؛

شرکت بیش از ۳ هزار طلبه در مسابقه تفسیر قرآن

شرکت بیش از ۳ هزار طلبه در مسابقه تفسیر قرآن
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری از شرکت بیش از ۳ هزار طلبه و خانواده‌های آن‌ها در مسابقه تفسیر قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری در آیین اختتامیه مسابقه تفسیر قرآن کریم به همراه تجلیل از برگزیدگان که ظهر امروز در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد با اشاره به آیه 9 از سوره اسراء بیان کرد: غالبا زمانی که بحث از کتاب هدایت بودن قرآن کریم به میان می آید،  کلمه «هدایت» راهنمایی ترجمه می شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه ادامه داد: این که گفته می شود قرآن راه سعادت را نشان می دهد یا نقشه راه رشد و سعادت انسان است، سخنی کاملا صحیح است اما بزرگان تفسیر تذکر داده اند که قرآن علاوه بر راهنمایی کردن، راهبری هم می کند یعنی هم راهنما است هم راهبر.

وی اضافه کرد: قرآن کریم نسخه ای است که اگر انسان براساس آن عمل کند شفا حاصل می شود و هم این که خودش مستقیما درمان است و از سوی دیگر راه سعادت را نیز نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با بیان این که ارتباط با قرآن موجب پرورش انسان می شود، گفت: ارتباط با قرآن ما را می پرواند و آثار وجودی بر شخصیت ما ایجاد می کند به عبارت دیگر کسی که با قرآن ارتباط دارد هم رشد می کند و هم می آموزد و بالا می رود.

وی ادامه داد: مقدمه ارتباط قلبی و روحی، انس با قرآن است و این که گفته شده نگاه کردن به قرآن، همراه داشتن آن، خواندن قرآن، حفظ کردن قرآن و هرگونه ارتباط دیگر با قرآن عبادت است از جهت مقدمه ای برای ارتباط قلبی است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد شرکت کنندگان در مسابقه تفسیر قرآن اشاره کرد و گفت: بیش از 3 هزار و دویست نفر در این مسابقات شرکت کرده اند که هزار و 322 نفر آقا و 1921 نفر خانم بودند؛ 2 هزار و 987 نفر ایرانی و 264 طلبه خارجی هستند که از میان آنها 114 نفر برگزیده شده اند./1324/پ202/ف

ارسال نظرات