۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۶۵۴۵۶
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

برگزاری سلسله جلسات «طلبه کارآمد» در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

برگزاری سلسله جلسات «طلبه کارآمد» در مدرسه علمیه فیضیه مازندران
مازندران - معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی «طلبه کارآمد» بیست و یکم مهر ماه در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی «طلبه کارآمد» بیست و یکم مهر ماه در این مدرسه علمیه خبر داد.

وی با اشاره به این که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت طلاب بیشتر در حوزه تبلیغ متمرکز بوده است، افزود: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی عرصه های تازه ای برای فعالیت و نقش آفرینی طلاب و روحانیان فراهم شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت طلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها به تبلیغ خلاصه نشده است، خاطرنشان کرد: حضور طلاب و روحانیان در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب اسلامی همواره آثار و برکات بسیاری را برای جامعه اسلامی در پی داشته است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که امروز دایره فعالیت طلاب و روحانیان گسترده تر از گذشته است، تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی بسترهای مناسبی برای نقش آفرینی و حضور طلاب و روحانیان در عرصه های مختلف به وجود آمده است.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور در عرصه های اجرایی و تمدن سازی به فعالیت های تبلیغی طلاب و روحانیان اضافه شده است، افزود: متأسفانه جز درصدی از طلاب، اکثر طلاب و روحانیان در این سه عرصه تمدن سازی، امور اجرایی و تبلیغ خیلی موفق نبودند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، مهم ترین دلیل عدم موفقیت طلاب و روحانیان در این سه عرصه مهم را به دلیل خطای شناختی دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیان در شناخت خود دچار خطا شده اند.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که طلاب از این جهت که چه هستند، کجا هستند و چه توانایی هایی دارند با خطا مواجه هستند، بیان داشت: به طور حتم تقویت این شناخت می تواند در موفقیت طلاب و روحانیان در سه عرصه معرفی شده بسیار اثرگذار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید توانایی های خود را به خوبی بشناسند و در جهت صحیح از این توانایی ها بهره گیرند، خاطرنشان کرد: تجربه چهل سال نشان داده هر جا طلاب و روحانیان با قدرت و شناخت مناسب ورود پیدا کردند، به موفقیت های ارزشمندی دست پیدا یافتند.

وی با بیان این که در سلسله کارگاه آموزشی «طلبه کارآمد» مهم ترین اقداماتی که یک طلبه برای کارآمدی در جامعه باید انجام دهد مورد توجه و تبیین قرار خواهد گرفت، افزود: به طور حتم رسیدن به کارآمدی مناسب در جامعه نیازمند مقدماتی است که طلاب باید برای رسیدن به آن نقطه فرا گیرند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که یک طلبه کارآمد موجب رضایت امام زمان(عج) را فراهم خواهد آورد، ادامه داد: علاوه بر این وجود چنین کارآمدی موجب ایجاد یک حس رضایت شخصی در طلاب خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل، نخستین جلسه برگزاری این کارگاه آموزشی را دوشنبه، بیست و یکم مهر ماه اعلام کرد و افزود: طلاب می توانند هم به صورت حضوری و غیر حضوری در این کارگاه آموزشی شرکت کنند./950//302/خ

ارسال نظرات