۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۵۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

اهدای عضو اقدامی ارزشمند و نوعی صدقه جاریه است

اهدای عضو اقدامی ارزشمند و نوعی صدقه جاریه است
قزوین - حجت الاسلام زهرایی گفت: اهدای عضو اقدامی ارزشمند و به نوعی صدقه‌ای جاریه است و برای خانواده‌ای که به اهدای عضو عزیز خود راضی شده ثمراتی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در دیدار اعضای انجمن اهدای عضو استان، که عصر امروز در دفتر اداره تبلیغات برگزار شد، گفت: اهدای عضو موضوع فرهنگی خاص و ویژه و از مسائل جدید فقهی است که از زیربنای پزشکی نیز برخوردار بوده و فعالیتی ارزنده است.

وی ادامه داد: حفظ جان انسان‌ها در آموزه‌های اسلامی مهم‌ترین نکته است و این موضوع به عنوان اولویت اول و آخر در محرم در تمام جلسات ذکر و در شیوع کرونا نیز طلاب در راستای حفظ جان انسان‌ها در فعالیت‌های مختلف همکاری داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز داشت: حفظ جان انسان‌ها به شکل‌های مختلف ظاهر می‌شود و فرد مرگ مغزی می‌تواند جان افراد را حفظ کرده و منشا اثر است از این رو فعالیتی ویژه به شمار می‌آید و امروز علما نیز به این موضوع می‌پردازند و از این سنت خوب ایجاد شده حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در آموزه‌های دینی برخی فعالیت‌های مستمر وجود دارد که وقف و صدقه جاریه از جمله آن‌ها است، باید تلاش شود اهدای عضو در این لایه‌ها تعریف شود و درواقع می‌توان گفت اهدای عضو صدقه‌ای جاریه است و برای خانواده‌ای که به اهدای عضو عزیز خود راضی شده و همچنین برای خود فرد مرگ مغزی ثمراتی به همراه دارد.

این مسئول دینی و فرهنگی اظهار داشت: باتوجه به اعتقاد ما به آخرت و اینکه انسان با مرگ به پایان نمی‌رسد، اهدای عضو اهمیت می‌یابد و بعد فرهنگی و تبلیغی در آن مطرح است و در این راستا مخاطبین و مرتبطین با سازمان می‌توانند به طور ویژه همکاری داشته باشند.

استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین در فرهنگ سازی اهدای عضو

وی افزود: ائمه جماعات، روحانیون مستقر در روستاها و محلات، مبلغین، مداحان، هیئت‌ها که دو هزار و ۱۲ مورد از آن‌ها در استان ثبت شده‌اند از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات برای فرهنگ سازی اهدای عضو است و لازم است برای مطرح کردن اهدای عضو اولیت سازی کنیم.

حجت الاسلام زهرایی گفت: در استان قزوین ۸۰۰ هیئت خانگی ثبت شده داریم و بانوان در فرهنگ سازی از نقش مهمی برخوردار بوده و ظرفیت بسیار خوبی را برای اهدای عضو دارا هستند و افراد شرکت کننده در آن‌ها شبکه‌ای از افراد هستند که می‌توانند اطلاعات و آگاهی‌های خود را در اقشار مختلف پخش کنند.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، ۲۳۵ مؤسسه و خانه‌های قرآنی موجود در استان، خبرگزاری مهر، کارشناس رسانه سازمان تبلیغات، کارگروه دین، مسجد و فرهنگ شورای فرهنگ عمومی از دیگر ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند در راستای فرهنگ سازی اهدای عضو مؤثر باشند و می‌توان در آن‌ها از محتوای دینی و قرآنی اهدای عضو استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: فرهنگ سازی در راستای اهدای عضو امری باارزش بوده و باید فراگیر شود؛ زیرا اهدای عضو با خرید و فروش آن تفاوت بسیاری داشته و فعالیتی جهادی و خدا پسندانه است و ما در سازمان تبلیغات از آن حمایت می‌کنیم./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات