۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۶۴۵۵۰
معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین:

مرکز تخصصی علامه رفیعی و ساختمان پژوهشی حوزه علمیه افتتاح می‌شود

مرکز تخصصی علامه رفیعی و ساختمان پژوهشی حوزه علمیه افتتاح می‌شود
قزوین - حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: مرکز تخصصی علامه رفیعی در شش کلاس و ساختمان مرکز پژوهشی حوزه علمیه قزوین با هدف توسعه فعالیت‌های پژوهشی در علوم اسلامی افتتاح می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا، معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به افتتاح رشته‌های تخصصی در مرکز علامه رفیعی گفت: مرکز تخصصی علافه رفیعی از چند سال گذشته در استان آغاز به فعالیت کرده و امسال جذب دانش پژوه را در چهار رشته و شش کلاس توسعه داده است.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ دانش پژوه از طلاب برای سطح دو و سه که معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد است برای سال تحصیلی جدید به این مرکز جذب شده و از امروز تحصیل خود را در چهار رشته علوم حدیث، قرآن و تفسیر، حقوق و قضای اسلامی و کلام اسلامی آغاز می‌کنند.

مدیر مرکز تخصصی علامه رفیعی قزوین با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز ابراز داشت: دانش‌های تخصصی علوم اسلامی که تاکنون در استان سابقه نداشته در مرکز تخصصی علامه رفیعی پایه گذاری می‌شود، درواقع ما تاکنون دانش پژوه حدیث و تفسیر پژوه متخصص نداشتیم و امیدواریم طی چهار تا پنج سال آینده تربیت استاد و پژوهشگر داشته و بتوانیم در موضوعات علوم اسلامی که پیش از این در استان کمتر به آن‌ها پرداخته شده به تولید محتوای علمی دست پیدا کنیم.

وی افزود: بیشتر اساتید مرکز تخصصی علامه رفیعی از داخل استان بوده و چند نفر نیز از قم و تهران دعوت می‌شوند، همچنین از اساتید غیر روحانی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) فعالیت دارند نیز برای تدریس دعوت شده است.

استفاده از پتانسیل حداکثری اساتید در مرکز پژوهش حوزه علمیه

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: امروز ساختمان پژوهشی حوزه علمیه نیز در سه طبقه افتتاح خواهد شد که یک طبقه آن برای دوره آموزشی در اختیار ما قرار گرفته و مرکز پژوهشی نیز در سایر طبقات آن بزودی تاسیس شده و گروه‌های پژوهشی در آن فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در مرکز پژوهشی حوزه علمیه، اساتید موضوعات تخصصی مانند قرآن، حدیث، تفسیر، روانشناسی، مدیریت و اقتصاد برای انجام فعالیت پژوهشی و تولید مقاله و کتاب حضور یافته و سعی می‌شود پتانسیل حداکثری استان به کار گرفته شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا در پایان گفت: در افتتاحیه این مرکز که عصر امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار می‌شود، نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان و همچنین مدیر مرکز تخصصی علامه رفیعی سخنرانی خواهند داشت./955/ت310/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات