۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۴۲۳۶
مدیر مدرسه علمیه سردارین مطرح کرد؛

اهمیت شبکه ملی اطلاعات در کاهش آسیب‌های فضای مجازی

اهمیت شبکه ملی اطلاعات در کاهش آسیب‌های فضای مجازی
قزوین - حجت الاسلام مهرآرا گفت: طراحی فضای مجازی متناسب با نیاز افراد آسیب‌ها را کاهش می‌دهد و باید دولت نسبت به شبکه ملی اطلاعات و مدیریت فضای مجازی توجه داشته باشد.

حجت الاسلام  اسدالله مهرآرا، مدیر مدرسه علمیه سردارین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره اهمیت شبکه ملی اطلاعات گفت: فضای مجازی بدون مدیریت ممکن است به انحراف نوجوانان و جوانان، سرقت و سوء استفاده از اطلاعات و تبلیغات سوء درباره دین منجر شود.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر شکل گیری شبکه ملی اطلاعات و مدیریت فضای مجازی، به دلیل سود شخصی عده‌ای و همچنین ضعف مدیریتی این امر تاکنون تحقق نیافته است.

مدیر مدرسه علمیه سردارین با اشاره به آسیب‌های احتمالی شبکه‌های مجازی تحت مدیریت غرب ابراز داشت: یکی از مواردی که در پی تبلیغات سوء در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده دین زدگی و کمرنگ شدن حجاب حتی در بین فرزندان خانواده‌های مذهبی است.

وی ادامه داد: برخی استفاده‌ها از شبکه‌های مجازی و عدم مدیریت آن ممکن است توجه به مسائل مادی و جنسی را افزایش داده و رشد تحصیلی دانش آموزان را کند کند، در مجموع در شرایط کنونی آسیب‌های فضای مجازی در جامعه قابل مشاهده است.

توجه به شبکه ملی اطلاعات در مجلس از تاثیر مثبت برخوردار است

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: برای فعالیت در فضای مجازی لازم است اطلاعات و سواد رسانه‌ای داشته باشیم تا از چگونگی هدایت و اهداف موجود در این فضا آگاه شویم و حتی خانواده‌ها و والدین نیز باید نسبت به آموختن آن اهتمام داشته باشند؛ زیرا بدون سواد رسانه‌ای به دلیل عدم آگاهی از مسمومیت‌های موجود در این فضا ممکن است با آسیب‌هایی مواجه شویم.

وی عنوان کرد: برای آموزش آنلاین می‌توان محدودیت‌هایی ایجاد کرد، حتی در سایر کشورها نیز کودکان به فضای مجازی دسترسی مطلق ندارند اما متاسفانه در کشور شاهد این هستیم که تمام افراد و اقشار از اینترنت ثابتی استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام مهرآرا ادامه داد: طراحی فضای مجازی متناسب با نیاز افراد در داخل کشور آسیب‌ها را کاهش می‌دهد و لازم است دولت نسبت به شبکه ملی اطلاعات و مدیریت فضای مجازی توجه داشته باشد.

وی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس ابراز داشت: مجلس می‌تواند با طرح‌ها و قوانین دولت را تحت فشار قرار دهد تا نوع توجه به فضای مجازی را مورد بازبینی قرار دهد.

مدیر مدرسه علمیه سردارین در پایان گفت: پرداختن به موضوع فضای مجازی و طرح شبکه ملی اطلاعات در مجلس دارای تاثیر است، همچنین باید سود و زیان و مخالفت‌های موجود در این راستا و میزان منطقی بودن یا نبودن آن‌ها نیز بررسی شود./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات