۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۶۳۱۳۸
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین مطرح کرد؛

تبدیل شدن قزوین به پایتخت قرآنی با تحقق اهداف دارالقرآن حوزه علمیه

تبدیل شدن قزوین به پایتخت قرآنی با تحقق اهداف دارالقرآن حوزه علمیه
حجت الاسلام موسوی گفت: برای بهبود فضای معنوی شهر به ایجاد موج قرآنی نیاز داریم؛ دارالقرآن حوزه علمیه علاقمندان به قرآن و سبک زندگی قرآنی در سطح شهر را به سمت خود می کشد.

حجت الاسلام سید رضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره راه اندازی دارالقرآن حوزه علمیه، گفت: اصل طرح آغاز شده و بنا است در سه مرحله اجرایی شود که ابتدا طلاب حوزه علمیه برادران از نظر روان خوانی، قرائت، تجوید و حفظ ارزیابی شده و ضعف‌های موجود رفع می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم طرح آموزش به خانواده طلاب و پس از آن استفاده از طلاب متخصص برای آموزش قرآن در سطح شهر مورد نظر ما است که در این سطح قشرهای مختلف در محله و مساجد با قرآن مانوس خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به هدف نهایی راه اندازی دارالقرآن حوزه علمیه ابراز داشت: برای بهبود فضای معنوی شهر به ایجاد موج قرآنی نیاز داریم، با تحقق این امر در سطح شهر، علاقه مندان به قرآن افزایش یافته و می‌توان سبک زندگی قرآنی را ترویج داد.

وی ادامه داد: با ایجاد موج قرآنی در سطح شهر و انس با قرآن، قزوین می‌تواند به پایتخت قرآنی تبدیل شود؛ چرا که این استان دارای مردمی متدین و قرآن دوست است.

این مسئول حوزه علمیه قزوین بیان داشت: مراحل اولیه این طرح در مساجد و به ویژه برای قشر نوجوان و جوان به طور رایگان برگزار می‌شود و برای تامین هزینه‌های آن از ظرفیت خیرین و سایر افراد استفاده می‌کنیم، البته تمام این موارد، مستلزم ایجاد موج قرآنی است.

پایش بیش از نیمی از طلاب استان از نظر قرآنی

وی درباره میزان پیشرفت طرح دارالقرآن در مرحله ابتدایی اظهار داشت: پس از آغاز طرح در سطح حوزه‌های علمیه، با شیوع کرونا مواجه شدیم و به همین دلیل اجرای آن به تعویق افتاد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: اکنون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی طرح به طور حضوری و مجازی درحال برگزاری بوده و تا ۵۰ درصد پیشرفت داشته و بیش از نیمی از طلاب مورد سنجش قرار گرفته‌اند و تعدادی از آن‌ها در سطح خوب و ممتاز قرار دارند.

وی ابراز داشت: تعدادی از طلاب حوزه علمیه حافظ کل هستند که از ظرفیت آن‌ها برای آموزش استفاده می‌کنیم، همچنین اکنون ۱۰ نفر از طلاب ممتاز به همراه پنج استاد در اجرای این طرح قرآنی هکماری دارند، در کنار روخوانی و روانخوانی، استعدادها شناسایی شده و در ادامه حفظ و قرائت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در پایان با تاکید بر اهمیت ایجاد موج قرآنی در استان گفت: لازم است به موضوع قرآن اهمیت داده شود تا شاهد راه اندازی موج قرآنی باشیم؛ زیرا آثار و برکات آن در استان تاثیر گذار خواهد بود./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات