۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۶۲۸۲۵
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

متفکر بار آوردن طلاب، رسالت حوزه‌های علمیه است

متفکر بار آوردن طلاب، رسالت حوزه‌های علمیه است
قزوین - حجت الاسلام والمسمین عابدینی خطاب به طلاب، اظهار کرد: شما عزیزان بدانید باید دقت کنید که موضوع اصلی در حوزه علمیه پرورش فکری و متفکر بار آمدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌ علمیه قزوین که در مدرسه علمیه سردارین قزوین برگزار شد گفت: اگر بخواهیم حوزه تاثیرگذاری داشته باشیم، باید اخوت دینی را تقویت کنیم و لازم است همه هوای یکدیگر را داشته باشیم و با عمق جان برادری را جدی بگیریم تا با حوزه‌ علمیه، زیبا تر، جذاب تر و تأثیرگذار تر به دل‌های مردم آرامش ببخشد.

وی در ادامه افزود: در حوزه آبادانی مدارس، رسالت جدی داریم تا حال و هوای حوزه را از نظر ظاهر، بنا و محتوا مورد توجه ویژه‌ای قرار دهیم و الحمدالله کارهای خوبی شده و ان‌شاءالله این مسیر ادامه ‌یابد.

حجت الاسلام والمسمین عابدینی خطاب به طلاب، اظهار کرد: شما عزیزان بدانید باید دقت کنید که موضوع اصلی در حوزه علمیه پرورش فکری و متفکر بار آمدن است و حفظ کردن مشتی کتاب از اهمیت چندانی برخوردار نیست، در حوزه علمیه فرصت کوتاهی داریم که با سیره و مکتب ائمه اطهار(ع) آشنا شده و برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی و قرآنی تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: آن چیزی که شیخ انصاری را به این جایگاه رساند، شیوه متفکرانه آن بزرگوار بود و ما نیز باید روح تفکر و اندیشیدن را تقویت کنیم تا به شیوه و مسیر بزرگان حوزه برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که نقشه خدا این است که انسان را با کرامت بپرورد ادامه داد: راه ما می‌باید این باشد که همه چیز ما به قرآن ختم شود چرا که طبق بیان منابع دینی هر کسی قرآن را امام خود بگیرد، قرآن او را به بهشت سوق می‌دهد و اینها مسیری است که امام‌حسین(ع) ترسیم کرده‌اند.

وی با اشاره به یکی از احادیث امام حسین (ع)، اظهار داشت: امام حسین(ع) فرمود: خدایا تو به ما صمع، بصر و فواد عنایت کرده‌ای؛ یعنی چشم انسانی، گوش انسانی و دل انسانی داده‌ای و این معانی با گوش و چشمِ حیوانی متفاوت است و از خدا بخواهیم چشم، گوش و دلِ انسانی و با بصیرت به ما عنایت کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: فضای معنوی حوزه‌های علمیه باید بیشتر شود، تا جایی که دانایی و توانایی، اندیشه پویا و فعال و اراده جدی برای اجرای ره آوردهای اندیشه، خروجی حوزه‌ها باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: نقشه راه حوزه‌های علمیه توسط ابا عبدالله الحسین علیه السلام ترسیم شده است و جامعه دینی، حوزه‌ها و شاگردان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت باید بر مدار آن حرکت کنند.

وی با اشاره به اهانت به قرآن مجید و پیامبر رحمت اظهار داشت: وقتی به قرآن اهانت می‌شود، لازم است در ابتدا حوزه‌های علمیه به صورت منطقی و عقلانی پاسخگو باشند و این رسالت روحانیون و علماست که همواره پاسخگوی شبهات دینی باشند و از تهدیدها فرصت بسازند، آنچنانکه سه تن از دانشمندان حوزه علمیه در دوره‌های پیش وارد عمل شدند و تهدید دشمنان را به فرصتی برای تبلیغ معارف اسلامی تبدیل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: اقدام امارات برای عادی سازی روابط با اسرائیل خیانت به جهان اسلام است، اینکه کشور امارات خیانت کرده و به رژیم صهیونیستی تکیه کرده است، برای آنها جز افول آورده‌ای ندارد و ما باید این خیانت را نشان دهیم و ضمن محکوم کردن، این اقدام را تحقیر کنیم تا دیگران اجازه خیانت به خود ندهند./955/

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات