۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۹۹۰
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر قزوین:

رهنمودهای رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده است

رهنمودهای رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده است
قزوین - حجت الاسلام معبودی گفت: به طور کلی اگر دولت به فرموده رهبری عمل و اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شد امروز با مشکلات معیشتی رو به رو نبودیم.

حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره عملکرد دولت در عرصه‌های گوناگون گفت: به طور کلی عملکرد دولت را باید براساس عملیاتی شدن میزان وعده‌هایی که در ابتدای کار برای مردم داده‌اند سنجید، در این راستا برخی اقدامات صورت گرفته و برخی موارد نیز عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به عملکرد دولت در زمینه فرهنگی ابراز داشت: متاسفانه دولت در عرصه فرهنگی عملکرد قابل قبولی نداشته و گلایه مراجع تقلید، رهبر معظم انقلاب و دلسوزان در این مورد به حق است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین ادامه داد: امروز دولت به مسائل فرهنگی اهتمام لازم را ندارد و وزارت ارشاد نیز وظیفه واقعی خود را به درستی انجام نداده و بیشتر به مسائل حاشیه‌ای پرداخته و ما دارای معضلات فرهنگی هستیم که طبق قانون دولت می‌توانست به آن‌ها رسیدگی کند.

وی با بیان اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبری در عرصه اقتصاد اظهار داشت: به طور کلی اگر دولت به فرموده رهبری عمل و اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شد امروز با مشکلات معیشتی روبه رو نبودیم.

این مسئول سیاسی و فرهنگی افزود: با کمال تاسف رهنمودهای رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشده، البته سخنرانی‌هایی در این باره بود اما در صحنه عمل آنچه که مد نظر رهبری بود اجرایی نشد.

شبکه ملی اطلاعات راه تقویت فرهنگ ملی و دینی است

وی ابراز داشت: یکی از اشکالات دولت از ابتدا این بود که مسایل کشور را به ارتباط با آمریکا و غرب وصل کرد و مشکلات امروز ما نتیجه همین امر است؛ مدت‌ها صرف برجام شد و بیشترین ظرفیت و توان دولت به این موضوع اختصاص یافت اما، نتیجه آن خسارت محض بود.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: اکنون برخی منتظر انتخابات آمریکا هستند که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب این اقدام اشتباهی راهبردی است و نباید تکرار شود، چرا که ما بارها غرب را امتحان کرده‌ایم و آن‌ها هیچ گاه حاضر به حل مشکلات نبوده و حتی به دنبال ایجاد مشکل هستند.

وی درباره اهمیت و لزوم برخورداری از شبکه ملی اطلاعات ابراز داشت: کشورهای ایجاد کننده اینترنت خود دارای شبکه ملی و قیودی در این زمینه هستند اما متاسفانه این موضوع در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته و شبکه ملی راه اندازی نشده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تاکید کرد: راه تقویت فرهنگ ملی و دینی ایجاد شبکه ملی است و تحقق این امر برای ما از نان شب نیز واجب‌تر است، اما در این باره سهل انگاری شده و سرنوشت، سبک زندگی، فکر و اخلاق خود را به شبکه‌هایی سپرده‌ایم که کنترلی بر آن‌ها نداریم و آن‌ها برای ما برنامه ریزی کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به مفهوم اعتدال گفت: برخی کلمات و مفاهیم تحریف شده‌اند که اعتدال ازجمله آن‌ها است، اگر اعتدال به معنی موجود در اسلام و انقلاب عمل می‌شد، اکنون گشایش داشتیم اما این عنوان گاهی ابزاری برای انجام برخی اقدامات شده است./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات