۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۶۳۳۴۷
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین مطرح کرد؛

آموزش و پرورش؛ هدف غرب برای تضعیف نطام اسلامی

آموزش و پرورش؛ هدف غرب برای تضعیف نطام اسلامی
قزوین - حجت الاسلام محبی گفت: اگر بشر با مباحث غرب، تفکر، اندیشه، احساسات و هیجان‌هایش شکل نگیرد، در آینده طبیعی است که در مقابل اهداف نظام غربی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمد محبی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به سند ۲۰۳۰  گفت: با توجه به جایگاه آموزش و پرورش بعنوان عالی‌ترین، بنیادی‌ترین و پایه‌ترین جایگاه و نماد آموزشی در راستای اهدافی که به دنبال دارد به عنوان یک هدف برای دشمن محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: طبیعتا استکبار بر اساس مبانی خود یعنی مبانی غربی، باید تمام نیروهای انسانی جهان را در راستای مبانی خود تربیت کرده تا این موضوعات را همراه با تامین اهداف داشته باشند و می‌توان گفت که سند ۲۰۳۰ ناظر بر تربیت بوده و در آموزش و پرورش که مبانی فکری را از ابتدا شکل می‌دهد اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین اذعان داشت: دلیل اینکه غرب آموزش و پرورش را به عنوان نقطه هدف قرار می‌دهد این است که اگر بشر با مباحث غرب، تفکر، اندیشه، احساسات و هیجان‌هایش شکل نگیرد، در آینده در مقابل اهداف نظام غربی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: غرب برای اینکه، ما با مبانی آن‌ها آشنا شویم و براساس مبانی آن‌ها شکل بگیریم، بهترین دوران برای اجرایی کردن اهداف خود را دوران آموزش و پرورش قرار داده‌ است.

این مقام مسئول اظهار داشت: همانطور که در روایات ما آمده "اگر شما مباحثی را در کودکی به انسان آموزش بدهید مانند حکاکی شما به روی سنگ است" غرب نیز به این نکته توجه کرده و تمام سرمایه خود را در آموزش و پرورش بکار می‌برند.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع نظام استکباری غرب، قدرت انسانی است که در فرهنگ‌های قوم و ملت‌ها ریشه دارد، به ویژه اگر هویت افراد هویت دینی باشد این مانع از نظر آن‌ها خطرناک‌تر است.

حجت الاسلام محبی ابراز داشت: غرب برای اینکه از ملت‌ها هویت زدایی کرده و ذهن بشریت را بر اساس نظام خود شکل دهد، به شیوه‌ای که در قالب و پوشش نظام‌نامه‌های بین المللی است و با الفاظ بسیار زیبا به نظام آموزشی ورود پیدا کرده و با نفوذ‌هایی که در دولت‌ها دارد این اعمال را بصورت خاموش در دیگر جوامع به فرزندانشان آموزش می‌دهد تا در آینده بتواند کل مجموعه بشری را با خود همراه کند.

وی بیان داشت: در این میان هویت دینی بیشتر مورد هدف قرار می‌گیرد؛ چرا که هویت دینی  و مکتبی ما منطبق بر وحی الهی، قرآن، سنت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع)  است.

حجت الاسلام محبی با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور عنوان داشت: ما قوی‌ترین بنیاد فکری و فرهنگی را در اختیار داریم و بخاطر همین غربی‌ها می‌دانند که تنها هویتی که می‌تواند هویت آن‌ها را به چالش بکشاند کشور اسلامی است چنانچه که نمونه‌های مختلفی از این مسائل را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین افزود: ظهور و بروز افرادی همچون سردار سلیمانی و مکتب سلیمانی که برای غرب نگران کننده است باعث می‌شود تا آن‌ها بخواهند برای خشک کردن مکتب سلیمان پروری در قالب سند ۲۰۳۰ وارد شوند.

دستورات رهبری در بدنه نظام آموزش و پرورش اجرایی نمی‌شود

وی ابراز داشت: متاسفانه غرب از ضعف و زبان بعضی دولت مردان به خصوص افرادی که غربزده هستند استفاده می‌کند تا نقشه‌های شوم خود را در سیستم آموزش و پرورش ما اجرایی کند، درحالی که نمی‌داند جامعه ما قوی‌ترین و متعالی‌ترین مباحث تربیتی و آموزشی را بر اساس وحی و عقل و مکتب اهل بیت در بر دارد.

این مقام مسئول با اشاره به وظایف مردم در مقابله با اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ عنوان داشت: مسلما مردم باید هشیار باشند؛ زیرا که در این میان اصلی‌ترین مسئله فرهنگ است.

وی افزود: فرهنگ پایه پیشرفت است و مردم برای حفظ فرهنگ و هویت نباید به مسئولینی رأی بدهند که هویت خودش را از دست داده، دچار غرب زدگی شدند و هویت غربی را بعنوان بت خود قرار داده‌اند.

حجت الاسلام محبی گفت: مسئولین بدون هویت طبیعتا نمی‌توانند افرادی باشند که برای آینده نسل ما، زمینه و بستر رشد و تعالی و تربیت انسان‌های شاخص و متعالی را برای کشور، ملت، نظام و بشریت فراهم می‌کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها مسئله ۲۰۳۰ را تبیین و تشریح کرده و تذکراتی در این زمینه داده‌اند و دلیل تکرار این تذکرات این است که متاسفانه دستورات رهبری در بدنه نظام آموزش و پرورش ما اجرا نمی‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: رهبر انقلاب بعنوان سکان‌دار و چشم بینای این نظام، درحالی درخصوص این تذکرات واکنش نشان می‌دهد که اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ را در بخش‌هایی از آموزش و پرورش می‌بیند.

وی در پایان گفت: همه ما، صدا و سیما و تمامی رسانه‌ها در حوزه هشیاری و بصیرت افزایی مردم موظفیم و باید بسیار تلاش کنیم تا مردم در حوزه انتخاب مسئولان دلسوز و با هویت ایرانی و اسلامی برای ریاست جمهوری، مجالس و نهادهای دولتی به بصیرت برسند./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات