۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۶۳۱۳۶
مدیر حوزه علمیه قزوین خبر داد؛

برگزاری کلاس‌های حوزه براساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا

برگزاری کلاس‌های حوزه براساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا
قزوین - حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: در چگونگی برگزاری کلاس‌های درس حوزه علمیه دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا در اولویت قرار دارد.

حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: استقبال از تحصیل در حوزه‌های علمیه استان نسبت به سال گذشته بهتر بوده و ۱۲۰ طلبه جدید داریم اما قزوین از پتانسیل بالاتری برخوردار است و انتظار داشتیم حدود ۲۰۰ نفر در سال جذب شوند.

وی ادامه داد: علی‌رغم رشد ورودی‌های حوزه علمیه نسبت به سال گذشته درمجموع این میزان رضایت بخش نیست و امیدواریم شاهد این باشیم که استعدادهای درخشان جذب شده و آینده علمی استان و کشور را تضمین کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین درباره ویژگی‌های مورد نیاز یک طلبه ابراز داشت: ورود به حوزه علمیه به دغدغه‌ای دینی و انقلابی نیاز دارد و از طلابی که دغدغه‌ای ندارند نفع نخواهیم برد، درواقع طلاب باید مسئولیت انقلابی را مدنظر قرار داده و در جهت آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: داوطلبان ورود به حوزه علمیه باید بابصیرت بوده و تلاش کنند در عرصه تعلیم و تهذیب تلاش جدی کرده و خلا و کمبودهای موجود در تعداد علمای شاخص و برجسته در استان را جبران کنند.

این مسئول حوزوی با اشاره به اهمیت انقلابی بودن طلاب اظهار داشت: انقلاب متکی بر آموزه های اسلامی بوده وحوزه علمیه مادر و پشتوانه معرفتی آن است، از این رو طلاب علوم دینی باید دغدغه انقلابی داشته و نقش خود را به طور جدی و عالمانه ایفا کنند و طلبه بی تفاوت نقصان بزرگی خواهد داشت.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم ضمن جذب جوانان مستعد، رویکرد انقلابی آنان را نیز مورد توجه قرار داده و ارزش‌ها و پیامدهای انقلاب را در طلاب جدیدالورودی که در سنین پایین قرار داشته و آشنایی زیادی با مسائل ندارند تقویت کنیم.

حجت الاسلام سبحانی نیا با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه‌ها تلاش دارند کلاس‌ها تا جای ممکن با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی و متناسب با ابلاغ ستاد کرونا، به صورت حضوری برگزار شود و این موضوع بویژه برای پایه‌های اول و دوم دارای اهمیت است.

وی در پایان گفت: در چگونگی برگزاری کلاس‌های درس دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار دارد باتوجه به این موضوع در صورت عدم امکان حضور طلاب در حوزه‌، کلاس‌ها به طور غیرحضوری دایر می‌شود، همچنین درصورت امکان و با درنظر داشتن شرایط، تلفیقی از روش حضوری و غیر حضوری نیز خواهیم داشت./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات