۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۶۳۷۱۸
مدیر کانون‌های مساجد استان قزوین خبر داد؛

برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در دو رده استانی و کشوری

برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در دو رده استانی و کشوری
قزوین - حجت الاسلام رمضانی گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دو مرحله استانی و کشوری در چهار رشته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی رمضانی، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به چهاردهمین مسابقات قرآنی گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دو مرحله استانی و کشوری به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط فعلی کشور تصمیم بر آن است که چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار شود بطوری شرکت کنندگان باید در این دوره از مسابقات آثار خود را از طریق بارگذاری در سامانه بچه‌های مسجد در مسابقات شرکت دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین اذعان داشت: علاقمندان برای شرکت در این مسابقات در بخش‌های مختلفی اعم از رشته‌ها تلاوت نور (ترتیل سوره‌های یاسین، الرحمن و واقعه) و قرائت نماز ویژه برادران و خواهران در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال، رشته مکبری ویژه برادران و در مقطع سنی زیر ۹ سال و همچنین ۹ تا ۱۴ سال و در رشته اذان در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال شرکت کنند.

وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه تا ۳۰ آذر ماه فرصت دارند تا با ثبت نام و بارگذاری آثار خود در سایت سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir  در این مسابقات شرکت کنند؛ ضمن اینکه  هر فرد صرفا اجازه شرکت و امکان بارگذاری در یک رشته را دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: تمامی فایل‌ها و آثار ارسالی در تمامی رشته‌ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به صورت کامل مشخص باشد، ضبط فیلم به صورت افقی، بی حرکت و بدون تدوین بوده و حداکثر زمان اثر سه دقیقه و حجم اثر هم حداکثر ۳۰ مگابایت باشد.

مسابقات قرآنی فرصتی برای شناسایی استعدادها است

وی بیان داشت: نفرات برتر هر رشته در چهاردهمین دوره از مسابقات مدهامتان به مرحله کشوری راه یافته، که البته در صورت فراهم بودن شرایط این مرحله حضوری برگزار می‌شود و افراد باید در همان رشته اجرای زنده داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به امتیاز ویژه مسابقات عنوان کرد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده در رشته‌های تلاوت نور (ترتیل)، اذان و مکبری در سامانه دارای امتیاز ویژه است.

حجت الاسلام رمضانی ابراز داشت: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامتان، مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و سایر موارد طی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌ و همچنین افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به اهداف مسابقات قرآنی عنوان داشت: برگزاری مسابقات قرآنی در کنار ترویج انس با این کتاب آسمانی موجب می‌شود تا استعدادهای قرآنی نیز شناسایی شده و فرصتی باشد تا علاقمندان به فعالیت‌های قرآنی از این فرصت استفاده کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین در پایان گفت: امید است با انجام مسابقات و برگزاری هرچه بیشتر برنامه‌های قرآنی، جامعه‌ به سوی عمل به دستورات قرآنی به عنوان یک اصل مهم، حرکت کند./955/ت310/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات