۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۶۳۵۲۶
مدیر حوزه علمیه قزوین مطرح کرد؛

توجه به پژوهش کاربردی و رفع نیازهای روز در حوزه‌های علمیه

توجه به پژوهش کاربردی و رفع نیازهای روز در حوزه‌های علمیه
قزوین - حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: امروز طلاب در مراکز تخصصی تربیت شده و پژوهش کاربردی در راستای رفع نیاز روز جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره به‌روز شدن دروس حوزه علمیه، گفت: دروس حوزه به طور مستمر مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و متناسب با نیاز جامعه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: کاستی و نواقص دروس ارائه شده در حوزه‌های علمیه به طور مستمر رفع می‌شود و طرح قدیم و جدید در راستای به‌روز رسانی درنظر گرفته شده و در آن عناوین و دروس به شکلی جدید در بوته آزمایش قرار گرفته و به طور دائم درحال بازبینی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین درباره اهمیت پژوهش و کاربردی بودن تحقیقات در حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حرکت بسیار امیدوار کننده‌ای در راستای پژوهش کاربردی در حوزه‌ها آغاز شده است، به طوری که پیش از این صرفا بر دروسی همچون فقه و اصول تمرکز می‌شد اما امروز شاهد ایجاد مراکز تخصصی و رشته‌های متعدد علوم انسانی‌، فلسفه و علوم اجتماعی در حوزه‌های علمیه هستیم.

وی ابراز داشت: امروز طلاب در مراکز تخصصی تربیت شده و پژوهش کاربردی در راستای رفع نیاز روز جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد، به همین منظور در استان قزوین نیز در سال تحصیلی جدید چندین رشته جدید راه اندازی شده است.

این مسئول حوزوی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار در مرکز تخصصی علامه رفیعی رشته‌هایی از جمله فقه القضا، تفسیر، علوم حدیت و مشاوره خواهیم داشت و ۱۰۰ نفر از طلاب سطح دو برای تحصیل در آن پذیرفته شده‌اند.

وی در پایان گفت: توجه به این نکته ضروری است که پرسشگری صرفا از طریق مراکز تخصصی امکان‌پذیر نیست و باید تا جای ممکن مسیر کلی حوزه به سمت پژوهش‌های متناسب با نیاز روز باشد که در این راستا حرکت خوبی آغاز شده و در آینده پیش رو محصولات و پژوهش‌های فراوانی تولید و منتشر خواهد شد./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات