۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۶۴۵۷۷
معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین خبر داد؛

تحصیل ۴۸ دانش پژوه در مرکز تخصصی علامه رفیعی

تحصیل ۴۸ دانش پژوه در مرکز تخصصی علامه رفیعی
قزوین - حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: در پی فراخوان برای تحصیل در مرکز تخصصی علامه رفیعی پس از مصاحبه ۵۰ نفر جذب شدند و در این مرکز مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین عصر امروز در مراسم افتتاحیه دور جدید مرکز تخصصی علامه رفیعی و ساختمان پژوهشی حوزه علمیه که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: مرکز تخصصی علامه رفیعی بیش از هشت سال است که در قزوین آغاز به فعالیت کرده و در رشته کلام در سطح دو و سه دانش پژوه و فارغ التحصیل داشت.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته فعالیت این مرکز کمرنگ شده و مجازی شدن درس‌ها نیز مزید بر علت بود و رونقی در آن دیده نمی‌شد، سال گذشته از مرکز قم درخواست افتتاح هشت تا ۱۰ رشته برای قزوین شد که با برگزاری چهار رشته و شش کلاس موافقت شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: طی چهار ماه گذشته اقدامات مقدماتی انجام شده و امروز دانش پژوهان در رشته‌های علوم قرآن و تفسیر و حقوق و قضای اسلامی در سطح دو و علوم حدیث در سطح دو و سه آغاز به تحصیل می‌کنند.

وی افزود: برای رشته کلام اسلامی نیز در سطوح دو و سه اخذ مجوز شده که متاسفانه تعداد داوطلبان این رشته به حدنصاب نرسید و امسال این کلاس‌ها تشکیل نمی‌شود و امیدواریم در سال آینده و با داشتن کارنامه قابل قبول از رشته‌هایی همچون کلام که بسیار پرمحتوا است استقبال شود.

مدیر مرکز تخصصی علامه رفیعی قزوین عنوان داشت: در پی فراخوان در مجموع ۹۵ داوطلب ثبت نام کرده و پس از مصاحبه در تیم‌های دو و سه نفره از اساتید ۵۰ نفر جذب شدند و در نهایت با انصراف دو نفر ۴۸ دانش پژوه در این مرکز مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: برای رشته مشاوره نیز به‌عنوان نمایندگی  قم به معاونت تهذیب اجازه برگزاری کلاس‌ها داده شده و در آن ۱۵ دانش پژوه برای سطح سه جذب شده که طی روزهای آینده در این مرکز به تحصیل خواهند پرداخت.

حجت الاسلام سبحانی نیا اظهار داشت: با حمایت نماینده ولی فقیه در استان بخشی از مسجد جامع و شبستان جنوب غربی برای برپایی این مرکز تخصصی در اختیار حوزه علمیه قرار گرفته و طی دو ماه آینده تجهیز و آماده سازی شده و کلاس‌ها در آن مجموعه که دارای فضایی وسیع و معنوی است برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: عملکرد خوب و متعهد بودن ما در این مرکز، تبلیغی مثبت خواهد بود تا در دوره‌های بعدی دانش پژوهان بیشتری جذب شوند، از این رو ما نسبت به آیندگان متعهد و موظف هستیم./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات