۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۶۵۵۲۲
دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

تامین امنیت عزاداران وظیفه قانونی دولت است

تامین امنیت عزاداران وظیفه قانونی دولت است
کنفرانس خبری حجت‌الاسلام جعفری و عارف الجانی رییس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در دفتر مرکزی این حزب مذهبی سیاسی این کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرکزاری رسا، کنفرانس خبری حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان و عارف الجانی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در دفتر مرکزی این حزب مذهبی سیاسی این کشور برگزار شد.

دبیر کل حزب مجلس وحدت پاکستان در این کنفرانس خبری گفت: چهلم امام حسین (علیه السلام) و شهدای کربلا امسال در پاکستان مظهر قدرت وحدت شیعه و سنی و تماشایی خواهد شد و تامین امنیت مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) وظیفه قانونی دولت است و امنیت عزاداری در هرحال باید تامین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود: امروز وقت آن رسیده است که مردم پاکستان حسینی و یزیدی را بشناسند و دنیا خواهد دید که اکثریت مردم پاکستان حسینی و عاشق اهل بیت (علیهم السلام) هستند.

وی دستگیری بانیان مراسم عزاداری اربعین حسینی در بعضی از شهرهای این کشور توسط نهاد های امنیتی را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: در پاکستان از یک طرف گروه های تکفیری بخاطر برگزاری تجمعات درحال ایجاد تنش در بین مردم هستند و به راحتی مجوز تظاهرات می‌گیرند اما از سوی دیگر کسانیکه به دنبال وحدت مسلمین در این کشور هستند و برای نوه پیامبر اسلام (ص) می‌خواهند عزاداری کنند به زندان می افتند این سیاست دوگانه دولت برای ملت شیعه پاکستان قابل قبول نیست.

دبیر کل حزب مجلس وحدت پاکستان در پایان گفت: قدرت های شیطانی خارجی برای عدم استحکام کشورهای مختلف با ترفند های شیطانی مشغول به کار هستند و مسئولان امنیتی کشور باید طبق منافع ملی عمل کرده و کشور را از بحران دور نگهدارند./د102/ف

ارسال نظرات