۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۶۵۵۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

جامعه کنونی نیازمند توجه به درس‌ها و پیام‌های عاشورا است

جامعه کنونی نیازمند توجه به درس‌ها و پیام‌های عاشورا است
هرمزگان - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: برخورداری از جامعه ولایی و رو به رشد و متکی به ارزش‌ها و دستاوردهای خود، نیازمند ولایت‌پذیری است.

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت اربعین حسینی، از این روز به عنوان ظرفیت بسیار مهم برای جامعه دینی همه آحاد جامعه یاد کرد و گفت: اربعین فرصت بسیار نابی است که می‌تواند تاثیرات بسیار بسزایی در تمامی شئون زندگی افراد داشته باشد.

وی افزود: اربعین ظرفیت معنوی است که همیشه پشتیبان کشور و جامعه اسلامی ایران بوده و انقلاب اسلامی مرهون این روز و ایام متعلق به سید و سالار شهداست. از این رو باید این روز را ارج بنهیم و قدردان این ایام و شب‌ها باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه اربعین پیام‌های مهم و فراوانی دارد که باید از تمامی این پیام‌ها، درس گرفت، تصریح کرد: ضرورت ولایت‌پذیری، به عنوان مهم‌ترین این پیام‌ها و درسی است که همه ما از محرم و اربعین می‌گیریم.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: تبعیت از امام و ولایت‌پذیری؛ حلقه مفقوده ای بود که مردم در عصر امامت امام حسین(ع) به آن توجه نکردند و با عدم شناخت کافی از آن، پا در رکاب شیطان نهادند.

وی با اشاره به فلسفه وقوع جریان کربلا ابراز داشت: مردم آن زمان، حقیقت امامت و ولایت را آن گونه که باید، درک نکردند و به عمق معنا و مفهوم امامت و ولایت پی نبردند و حادثه تلخ کربلا رخ داد، سپس عده‌ای نادم و پشیمان، با شبهات ایجاد شده در اذهان‌شان، به قصد عرض ارادت بازگشتند اما موفق نشدند. آن حرکت دینی و انقلابی که می‌بایست بعد از امام علی(ع) تداوم می‌یافت دچار چالش‌ها و مشکلاتی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: برخورداری از جامعه ولایی و رو به رشد و متکی به ارزش‌ها و دستاوردهای خود، نیازمند ولایت‌پذیری است. 

حجت الاسلام انصاری راد از حفظ روحیه شهادت‌طلبی و صبر و شکیبایی را به عنوان دو درس مهم دیگری که باید از قیام عاشورا بگیریم نام برد و گفت: جامعه کنونی ما نیازمند درس‌ها و پیام‌های مهم عاشورا است./851/ت302/ب1

ارسال نظرات