۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۶۵۵۴۳

تأکید قیس الخزعلی بر مقابله با عناصر منحرف خرابکار

تأکید قیس الخزعلی بر مقابله با عناصر منحرف خرابکار
در پی حوادث روز گذشته کربلا دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق بر ضرورت مقابله با رفتارهای عناصر منحرف و خرابکار تأکید کرد.
به گزارش سروس بین الملل خبرگزار رسا، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق بر حمایت خود از نیروهای امنیتی برای «مقابله با رفتارهای عناصر منحرف و خرابکار» تاکید کرد و تحرکات این عناصر را تهدید کننده ثبات و امنیت عراق اعلام کرد.

در بیانیه الخزعلی آمده است : حوادث اخیر که کربلای امام حسین(ع) در سالروز اربعین ایشان شاهد بود، کربلایی که همه آزادگان جهان به آن چشم دوخته اند، این تلاشها در راستای به وجود آوردن فتنه صورت گرفت و بی نهایت تاسف بار و حزن آور است.

در این بیانیه خاطر نشان شده است ادامه این تحرکات که منجر به ریختن خون و راه بستن به روی کسب و معاش مردم و تعطیلی شده و کسانی که به نام انقلابیون به نیروهای امنیتی تعدی می‌کنند، بدون اینکه تدابیر قانونی مناسبی علیه آنها وجود داشته باشد، چنین اقداماتی ثبات و امنیت را به ویژه در اماکن مقدس و به ویژه پس از پیوستن عناصر منحرف تهدید می‌کند و احتمال اینکه به پیامدهای خطرناکی منجر شود که صلح و آرامش جامعه و ثبات امنیتی را به خطر اندازد، وجود دارد.

الخزعلی افزود: ما بر این باوریم که موضع مهمتر، موضع جامعه است که ما همگی خوب می دانیم که به مرحله مخالفت با این رفتارهای منحرفانه رسیده است، ولی این مسئله به تنهایی کافی نیست و نیاز به مقابله قاطع شخصیتهای جامعه با این رفتارهای تخریبی و منحرفانه دارد و همچنین نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی هم باید کاملا به وظیفه خود عمل کنند و رهبران سیاسی هم باید کاملا از نیروهای امنیتی برای عمل به وظایفشان حمایت کنند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد ما موضع خود را در برابر ملت خود اعلام می‌کنیم که به هرگونه تعرض و اهانت به مقدسات و شعائر دینی مخالف است، ما بر حمایت کامل خود از نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی برای مقابله با این رفتارهای انحرافی و تخریبی تاکید می‌کنیم.

الخزعلی در پایان بیانیه خود از خداوند درخواست کرده است تا عراق و عراقی‌ها را حفظ کرده و منافقین و فتنه افکنان را رسوا کند.

بیانیه هسته اطلاع رسانی امنیتی درباره حوادث کربلا

هسته اطلاع رسانی کربلای معلی درباره حوادث روز سه شنبه کربلای بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است : در خلال مراسم زیارت اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا، عصر سه شنبه شماری از تظاهرات کنندگان از استانهای مختلف در میدان التربیه (اموزش) تجمع کرده و در ادامه به سمت باب القبله(حرم مطهر) حرکت و تلاش کردند از راهی که مختص ورود نیست، وارد شوند که نیروهای مستقر به آنها هشدار دادند که به سمت اماکن اختصاص یافته همراه با بازرسی حرکت کنند.

 این بیانیه افزود: برخی افراد نفوذی از طریق پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی مامور حمایت از زائران به درگیری پرداختند، ولی بلافاصله با این افراد برخورد صورت گرفت و به آنها اجازه ایجاد هرج و مرج و آشوب داده نشد و به کسانی که از مسیر درست برای زیارت حرکت می کردند، پس از بازرسی اجازه حرکت داده شد، همچنانکه اقدامات قاطع علیه افراد نفوذی که تلاش کردند امنیت زائران را به خطر اندازند، اتخاذ شد و با دوراندیشی نیروهای شجاع امنیتی این مسئله طی چند دقیقه پایان یافت و روند امور به حالت عادی بازگشت و زائران به زیارت خود به شکل عادی ادامه دادند و اقدامات امنیتی هم بر اساس طرح حمایت از زائران انجام شد و همه امور تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

آستان مقدس حسینی و آستان مقدس عباسی هم بیانیه ای در خصوص حوادث عصر سه شنبه در نزدیکی حرم مطهر امام حسین(ع) صادر و به مقابله نیروهای امنیتی با هنجارشکنان و عناصر انحرافی اشاره کردند./د102/ق
ارسال نظرات