۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۶۵۵۵۱
سرپرست مدرسه علمیه بنت الرسول(س):

طلاب نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اقامه نماز دارند

طلاب نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اقامه نماز دارند
لرستان - فلاحی نیا با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اقامه نماز بین نسل جوان و بهره مندی از ظرفیت طلاب گفت: طلبه ها در این زمینه نقش مؤثری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آرزو فلاحی نیا، صبح امروز در جلسه استانی ستاد اقامه نماز در دفتر امام جمعه شهرستان الشتر گفت: یکی از علت  های آرامش مردم در ایام کرونا اثر پذیری از نماز و عبادات است.

سرپرست مدرسه علمیه بنت الرسول (س) بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز بین نسل جوان تأکید و خاطرنشان کرد: نماز باعث پالایش جان و دوری از گناه است.

وی اظهار داشت: مردم دراین شرایط سخت با ارتباط معنوی و توسل به اهل البیت(ع) توانستند با آرامشی که ریشه در عبادات دارد، مشکلات را مدیریت بحران کنند.

فلاحی نیا نماز را پایه و اساس دین عنوان کرد و یادآور شد: امام باقر(ع) فرمودند: « بني الإسلام علي خمس الصلاة و الزكاة و الصوم و الحج و الولاية ....»، اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار شده است.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب افزود: نماز از بزرگترین و جذاب ترین نعمت های شگفتی‌ساز است که انسان را در برابر این پدیده‌ الهی خیره و مبهوت می‌کند.

سرپرست مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر خاطرنشان کرد: خداوند این نعمت را به ما هدیه فرمود که با آن جان خود را پالایش کنیم و ارتباطات بشری را برخوردار از معنویت کرده، امن و سلامت روانی و رهایی از چالش‌های ستیزگرانه و بهجت و نشاط را نصیب جامعه‌ سازیم.

وی تصریح کرد: اساتید، کادر وطلاب حوزه علمیه بنت الرسول (س) آمادگی لازم برای همکاری با ستاد اقامه نماز در مدارس وفضای مجازی و تولید محتوا را دارند.

فلاحی نیا خاطرنشان  کرد: طلاب نقشی بی بدیل در ترویج فرهنگ نماز در جامعه دارند و این امر مهم را به بهترین شکل انجام می دهند./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات