۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۶۵۷۰۹
آیت الله سعیدی:

آسیب دیدگان کرونا نیاز به حمایت جدّی‌تر دارند

آسیب دیدگان کرونا نیاز به حمایت جدّی‌تر دارند
امام جمعه قم بر لزوم توزیع بسته‌های حمایتی معیشتی برای نیازمندان تأکید کرد و از مردم و مسؤولان خواست که نسبت به آسیب دیدگان از کرونا اقدامات جدی تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در سخنان آدینه ای خود با تسلیت ایام اربعین حسینی، با اشاره به عهد الهی حضرت سیدالشهدا(ع)، تأکید کرد که شیعیان باید در عمل خود پیرو واقعی دستورات ائمه طاهرین(ع) باشند.

وی امام حسین(ع) را باب رحمت الهی دانست و افزود: همه امور و اعمال ما باید حسینی باشد، شرکت در محافل حسینی و عزاداری ها می تواند انسان را به مسیر اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا بازگرداند.

امام جمعه قم با بیان این که زندگی شیعیان باید با امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) گره بخورد، اظهار داشت: زیارت‌نامه ها به ویژه زیارت بلند اربعین می تواند سبب انس انسان با امام حسین(ع) شود و انسان عهد الهی ببندد تا در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کند.

وی حرکت عالم حسینی را نور الهی دانست و ادامه داد: بنابر فرموده قرآن کریم دشمنان و کافران سعی می کنند که نور الهی را خاموش کنند اما اراده خدا این است که نور الهی را تقویت کند و گسترش دهد، مجالس عزاداری نیز نور الهی هستند که بسیاری مانند رژیم پهلوی و طاغوت سعی کردند آن را خاموش کنند اما به ذلت دچار شدند و مجالس اهل بیت(ع) نیز رونق بیشتری پیدا کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: شرکت در محافل دینی و الهی این پیام را برای دشمنان و یزیدیان زمان خواهد داشت که ما همچنان در مسیر حسین بن علی(ع) حرکت کرده و در برابر ظلم تسلیم نخواهیم شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط کرونایی موجود، از مجاهدت های کادر پزشکی و درمانی، گروه های جهادی و خیران قدردانی و عنوان کرد: مردم عزیز نیز باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کادر درمانی را یاری کنند.

امام جمعه قم با اشاره به شرایط سخت اقتصادی نیازمندان به ویژه با وجود ویروس کرونا، بر لزوم توزیع بسته های حمایتی معیشتی برای نیازمندان تأکید کرد و از مردم و مسؤولان خواست که نسبت به آسیب دیدگان از کرونا اقدامات جدی تری داشته باشند و از نیازمندان حمایت کنند./998/پ201/ف

ارسال نظرات