۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۵۸۷۵۹
آیت الله سعیدی:

راهبرد مقاومت فعال تنها راه مقابله با آمریکای تروریست است

راهبرد مقاومت فعال تنها راه مقابله با آمریکای تروریست است
امام جمعه قم با بیان این که راهبرد مقاومت فعال چاره کار در مقابله با آمریکا است، گفت: آمریکایی ها بدانند در برابر جنایتی که مرتکب می شوند باید منتظر ضربه سخت مؤمنان باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، سعیدی با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: این دیدار بیانگر روابط عمیق و راهبردی ایران و عراق و میزان تأثیر برادری، دوستی، عشق و علاقه دو ملت به یکدیدگر است، همچنین نقش مرجعیت عالی و حشدالشعبی تثبیت کننده عزت و پیشرفت عراق است.

وی اضافه کرد: نخست وزیر عراق نشان داده که به گسترش مناسبات با ایران علاقه مند است، البته گسترش روابط ایران و عراق مخالفانی دارد و که رأس آن آمریکا است اما نباید ترسید چرا که به فرموده امامین انقلاب آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آیت الله سعیدی با بیان این که راهبرد مقاومت فعال چاره کار در مقابله با آمریکای پلید و تروریست است، گفت: آمریکایی ها باید بدانند در برابر هر جنایتی که مرتکب می شوند باید منتظر انتقام و ضربه سخت مؤمنان باشد.

وی افزود: ملت ایران و عراق هرگز ترور شعید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را فراموش نمی کنند، رهبر انقلاب  در این دیدار فرمودند مهمان شما را در خانه شما کشتند و به این جنایت اعتراف کردند و قطعا جمهوری اسلامی ضربه متقابل را به آمریکایی ها خواهد زد.

امام جمعه قم تأکید کرد: آنچه که در روابط دو جانبه برای ایران مهم است منافع، مصالح، امنیت، عزت و بهبود شرایط در عراق است و ایران خواهان عراقی عزتمند، قدرتمند و مستقل است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیامدهای منفی و مثبت کرونا ادامه داد: تلفات انسانی، چالش در اقتصاد جهان و رکود در تولید از آثار منفی کرونا است اما این ویروس سبب شده که اتفاقات خوبی مانند آمادگی در جنگ بیولوژیک، وحدت بیشتر مردم و مسؤولان، اثبات کارگشایی عملکرد جهادی، قدرت ایران در بسیج عمومی و کمک همگانی مردم محقق شود و مشاهده کردیم که همه پای کار آمدند، همه فهمیدند ارکان جمهوری اسلامی به ویژه بخش سلامت نه تنها از اروپا و آمریکا عقب تر نیست بلکه دارای کارآمدی بیشتر است.

امام جمعه قم ابراز داشت: در جریان کرونا ماهیت پلید و عملکرد خصمانه رسانه های معاند افشا شد، در جریان مبارزه با کرونا ثابت شد که اگر بخش تولید با روحیه انقلابی و عملکرد جهادی وارد کار شوند و دولت به صورت جدی و عملی از تولیدکنندگان حمایت کند جهش و رونق تولید محقق می شود.

وی تمرین قرنطینه خانگی، بروز خلاقیت ها، اثبات امکان حذف هزینه های غیر ضروری، کاهش ترددها و مصرف بنزین، کاهش آلودگی هوا، بهبود شرایط محیط زیست و اهمیت و لزوم رعایت بهداشت را از دیگر نتایج و پیامدهای مثبت شرایط کرونایی دانست.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأکید کرد: باید به مهم ترین اثر مثبت معنوی کرونا توجه کنیم که جلب توجه بشر به عجز و ناتوانی در برابر قدرت بی کران الهی و سوق پیدا کردن به ارزش های معنوی و الهی است.

وی همچنین در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به 4 مرداد سالروز شهادت زائران خانه خدا به دست مزدوران آل سعود گفت: در حالی که مردم مشغول انجام مناسک حج بودند مزدوران سعودی و  چ مأموران دست نشانده آمریکای جنایتکار زائران خدا را در حرم امن الهی به گلوله بستند و جنایت کردند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی افزود: پس از این که این سنت الهی احیا شد برنامه نماز جمعه در اکثر نقاط کشور پیگیری شد که نقشی بی بدیل در اقتدار کشور و همدلی بین آحاد جامعه دارد.

آیت الله سعیدی همچنین با گرامیداشت سالگرد عملیات مرصاد منافقان، حمله مسلحانه منافقان را ثابت کننده خباثت، مزدوری و تروریست بودن آن ها دانست.

وی با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) ادامه داد: این امام بزرگوار که جریان کربلا را از نزدیک مشاهده کردند در روایتی فرمودند فقط با طاعت و بندگی می توان به خدا تقرب جست اگر کسی اطاعت خدا نکند و دچار عذاب شود حجتی ندارد هرکس خدا را معصیت کند با اهل بیت دشمن است؛ بنابراین نمی توان دم از ولایت اهل بیت(ع) زد و خیانت و اختلاس کرد، چنین افرادی باید بدانند که مشمول رحمت الهی نیستند.

امام جمعه قم همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت الله مشکینی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فقید قم را گرامی داشت و این عالم فقید را از پیشگامان نهضت اسلامی در دوران طاغوت و از مجاهدان حقیقی در دوران جمهوری اسلامی دانست.

وی با اشاره به پیش رو بودن روز عرفه عنوان کرد: روز عرفه روز شناخت هر چه بیشتر خدا و نعمت های الهی است و از ایام الله محسوب می شود، از راز و نیاز با خداوند متعال در این روز نباید غفلت کرد، در این روز دعا برای فرج باید در رأس همه دعاها باشد و از خدا بخواهیم که شر کرونا از جهان به ویژه امت اسلام و شیعیان دفع شود.

ارسال نظرات