۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۵۶۸۳۹
آیت الله اعرافی:

ملت ایران فتنه انگیزی را تحمل نمی‌کند/ مسؤولان به فکر درد مردم باشند

ملت ایران فتنه انگیزی را تحمل نمی‌کند/ مسؤولان به فکر درد مردم باشند
امام جمعه قم با انتقاد از فتنه انگیزی موسوی خوئینی ها تأکید کرد: ملت ایران در آرمان‌های امام و رهبری ثابت قدم خواهند ماند و از این مسیر عقب نخواهد نشست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، با تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) نماد عقلانیت دینی بود و با مناظرات و احتجاجات خود معارف الهی و ناب اسلامی را تبیین و ترویج کرد.

وی افزود: سیره عبادی ایشان باید الگوی ما باشد، حضرت در سیره اجتماعی خود همراه مردم بود و حوایج دیگران را بر آورده می کرد، ایشان سخاوت خیره کننده ای داشت و همه از خان نعمت او برخوردار بودند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سیره سیاسی امام رضا(ع) اظهار داشت: ائمه طاهرین(ع) با وجود همه فراز و فرودهای تاریخی هیچگاه از ادعای حاکمیت اسلامی عقب ننشستند، البته شرایط تغییر می کرد و تاکتیک ها عوض می شد اما هیچگاه امامی از موضع مقابله با ظلم و حق حاکمیت الهی کوتاه نیامده است.

وی ادامه داد: امامان حتی یک روز از آرمان بزرگ اخلاق و معنویت و سیاست ورزی درست دینی عقب ننشستند، امام رضا(ع) یک تهدید بزرگ را تبدیل به فرصتی بزرگ کردند چرا که مأمون نقشه ای را به کار بست که به مردم نشان دهد امام با او است تا امامت را در خلافت هضم کند اما امام در دام نقشه شیطانی مأمون نیفتاد و توانست فرصتی بزرگ ایجاد و معارف اسلام را ترویج کند؛ بنابراین امام رضا(ع) نقطی عطفی در تاریخ تشیع و اسلام ایجاد کرد.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: افتخار ما این است که ایران مرکز نور افشانی امام رضا(ع) است و باید خدا را برای این نعمت بزرگ شاکر باشیم و بتوانیم راه نورانی حضرت را بپیماییم و به واسطه انقلاب و همت بلند مردم ایران انوار نورانی معارف الهی به جهان منعکس شود.

وی در خطبه دوم با اشاره به جولان کرونا در جهان عنوان کرد: کرونا بیدارباشی برای بشر بود تا بداند با وجود همه پیشرفت ها و قدرت ها دست الهی بالاتر است، باید توجه داشته باشیم که سختی ها و بلایا برای انسان های سالم ابزاری برای رشد و تکامل است و باید از آن استفاده کرد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در جریان کرونا گروه های زیادی در تنظیم و اصلاح امور و ارتقای مقاومت جامعه تلاش کردند، مسؤولان و برنامه ریزان کشور و کادر درمان و بهداشت در صحنه حضور داشتند و افتخار آفریدند.

وی اضافه کرد: از مردم و گروه های جهادی طلاب و دانشجویان که با عشق و علاقه خطر کرده و در بیمارستانها حضور پیدا کردند و به یاری محرومان شتافتند و با جان و دل مواسات کردند باید تشکر ویژه کنیم، از مراجع و بزرگان به ویژه رهبر معظم انقلاب که با راهنمایی های خود راهگشایی کردند قدردانی می کنیم.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که خطر کرونا تمام نشده و وظیفه همه ما همکاری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پزشکی است، گفت: همچنان درمان قاطع و راه پیشگیری روشنی در برابر کرونا نداریم و باید با صبوری و با توکل بر خدا مسیر مقابله با کرونا را ادامه دهیم.

وی افزود: همزمان با رعایت دستورالعمل ها باید کار و تلاش هم مضاعف شود تا شاهد تحقق جهش تولید باشیم، مجلس، دولت و همه مسؤولان باید تلاش کنند سختی ها را کاهش دهند، در قصه کرونا الگویی از مقاومت را نشان دادیم که در جهان درخشید، این الگو بر پایه عقلانی، انسانی، عاطفی و اجتماعی بود و عظمت ملت ایران را نشان داد.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با اشاره به هویت آمریکا اظهار داشت: با وجود پیشرفت های ظاهری و تبلیغات رسانه ای اشغالگری، جنگ افروزی و کشتار وسیع مردم، غارتگری و استعمارگری، یک جانبه گرایی، توسعه جنگ افزارها و سلاح های جمعی، عهدشکنی، حمایت از قدرت های استبدادی در سراسر عالم و حمایت از تروریسم، فرهنگ مادی گرایی محض و بی اعتنایی به همه امور معنوی و اخلاقی، تخریب فرهنگ بشری و محیط زیست و بی اعتنایی به حق جویان و مستضعفان عالم در ذات فرهنگ پوشالی آمریکایی ها نهفته است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در ماه های اخیر شکست های سنگینی را متحمل شدند که موشک باران عین الاسد، ساقط شدن شدن پیچیده ترین سلاح ها و ابزارهایشان توسط ایران، تسلیم در برابر اراده ایران در دریا، شکست در یمن، شکست در شورای امنیت بخشی از آن است، آمریکایی ها در جریان کرونا هم بد امتحان دادند و مدریت کردند و ضعف نگاه پوچ مادی خود را نشان دادند، امروز هم تبعیض نژادی در آمریکا مانند طوفان وزیده و این کشور را درگیر کرده است.

آیت الله اعرافی با اشاره به انتخابات آمریکا ابراز داشت: برای ما فرقی نمی کند کدام گروه بر سر کار خواهد بود چرا که همه آنها در برابر ایران و ملت های آزاده قرار می گیرند، برخی رهبران و مسؤولان عراق هم باید به دقت نگاه کنند تا در دام آمریکا قرار نگیرند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران عنوان کرد: تحریم ها شکست خواهد خورد و ایران سرافراز بر همه توطئه ها غالب خواهد شد، ملت ایران سختی ها را تحمل می کند و از دولت مطالبه حل مشکلات را دارد اما در برابر دشمنان خود کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به نامه جسارت آمیز موسوی خوئینی ها خاطرنشان کرد: به کسانی که در دام فتنه ها قرار می گیرند و نامه نگاری های نادرست انجام می دهند می گوییم حق انتقاد و آزادی را قبول داریم که پیشگام آن رهبر معظم انقلاب هستند اما تحریک جامعه در این شرایط سخت و فتنه انگیزی غیرقابل قبول است.

وی اضافه کرد: متأسفانه در این نامه مواردی که به دیگران بر می گردد را به مقامات عالی نسبت دادند و سعی در تحریک ناروایی داشتند که بی انصافی و جفای این نامه قابل وصف نیست چرا که رهبر معظم انقلاب با هدایت های کم نظیر خود اقتدار و عظمت را به ایران دادند و توطئه های سنگین استکبار علیه ملت ایران را کنار زدند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: این بی انصافی ها و جفاکاری ها قابل قبول نیست، ملت ایران  وقایع و حوادث را به خوبی می دانند و توجه دارند که کسانی با نام امام از آرمان های بزرگ ایشان عقب نشستند، امامی که می فرمود کمتر همت ببندید و با دشمنان مقابله کنید.

وی ادامه داد: امروز مفسر و پرچمدار آرمان های بزرگ امام و انقلاب رهبر معظم انقلاب است، این که کسانی جفا کنند و بخواهند زمینه ساز فتنه شوند قابل قبول نیست، ملت ایران همچنان به آرمان های امام و رهبری پایدار و ثابت قدم خواهند ماند و از این مسیر عقب نخواهد نشست.

محمد قمین
ارسال نظرات