۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۵۸۱۴۹
آیت الله اعرافی:

قوای سه گانه با روحیه جهادی برای حل مشکلات مردم کمر همت ببندند

قوای سه گانه با روحیه جهادی برای حل مشکلات مردم کمر همت ببندند
امام جمعه قم با بیان این که با وجود تحریم و کرونا شرایط معیشتی قابل تحمل نیست، از مسؤولان خواست که با روحیه جهادی و برنامه ریزی دقیق وضعیت نابسامان فعلی را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به شرایط کرونایی جهان گفت: کرونا درس های هشدار دهنده و آگاهی بخشی به جهان داد، ضمن این که باید با همه دقت و همت برای مقابله با کرونا تلاش کنیم باید به درس های اخلاقی، معنوی و هشدارهای بلایا نیز توجه داشته باشیم.

وی با تسلیت شهادت امام جواد(ع)، روز دحوالارض را گرامی داشت و با اشاره به پیش رو بودن ماه ذی الحجه افزود: ماه ذی الحجه و دهه اول آن از اهمیت بالایی برخوردار است، جوانان عزیز و برادران و خواهران باید آمادگی در خود ایجاد کنند تا با آگاهی وارد این ماه مهم شود، در موقعیت های فعلی که برنامه های جمعی برگزار نمی شود باید از خلوت های عبادی بهره مند شویم، عبادت های سری و خلوت های عبادی از برکات بی نظیر برخوردار است و باید از این فرصت بهره ببریم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار داشت: در هفته اخیر مراجع عظام و زعمای حوزه توصیه ها و تأکیداتی در این زمینه به مسؤولان کشور داشتند، همه می دانیم در شرایط تحریم هستیم و تحریم تأثیرات خاص خود را دارد و در شرایط بیماری کرونا قرار داریم، همچنین مردم می دانند که نظام اسلامی دستاوردهای بزرگ در عرصه های گوناگون اقتصادی و صنعتی داشته است.

وی ادامه داد: البته با وجود تحریم و کرونا باز هم شرایط فعلی معیشتی قابل تحمل نیست و شرایط مردم دشوار است، راه حل این است که قوای سه گانه کمر همت ببیند و با برنامه های کارشناسی و روحیه جهادی و مقاومت وضعیت را تغییر دهند، گرانی های بی منطق و فشارهای معیشتی برای مردم قابل تحمل نیست.

آیت الله اعرافی با بیان این که مسؤولان در جهش تولید و کنترل گرانی ها باید همت بلندتری داشته باشند، ابراز داشت: اشکالات باید رفع شود و راه آن بهره گیری از علم و دانش و رویکرد انقلابی در کار مسؤولان است.

وی با اشاره به رونق بازار بورس در این ایام عنوان کرد: باید از بازار بورس هم مراقبت شود، این که سرمایه های سرگردان به بورس هدایت شود خوب است اما نقاط آسیب زننده ای دارد که باید مدیریت شود، اگر پشت صحنه درست مدیریت شود ممکن است مخاطرات جدی داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به فتنه انگیزی ها غرب و رسانه های بیگانه خاطرنشان کرد: مردم همانند همیشه باید هوشیار بوده و مراقب فتنه گری و طراحی های دشمنان و ضدا نقلاب باشند، غربی ها و مزدوران آن ها نمی توانند عزت، امنیت و اقتدار ملت ایران را ببینند و می خواهند امنیت و آسایش ایران را بر هم بریزند و برای این کار میلیون ها دلار هزینه می کنند.

وی اضافه کرد: مشکلات و سختی های جدی وجود دارد و مسؤولان وظیفه دارند با برنامه ریزی سریع و دقیق مشکلات را حل کنند اما مردم نیز باید هوشیار باشند اجازه فتنه گری به دشمنان کشور ندهند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به بازی های رسانه های غرب در جریان توافقنامه ایران و چین گفت: مشاهده کردیم که غربی ها و مزدوران آن ها در قضیه توافقنامه با چین غربی چقدر فتنه گری کردند؟ طبق قانون توافقنامه باید در مجلس تصویب شود و این روند طی خواهد شد اما توافقنامه ای که از موضع قدرت ملت ایران و خارج از سلطه غربی بوده برای دشمنان سنگین تمام شده و سعی دارند که با بازی های رسانه ای این موضوع را به گونه ای دیگر القا کنند.

وی تأکید کرد: این قرارداد می تواند تأثیر تحریم های ظالمانه دشمن را کاهش دهد و این که همه مسائل به غرب خلاصه شود را می شکند، ملت ایران مطمئن باشند مسؤولان، مجلس و شورای نگهبان در انعقاد این قرار داد دقت های لازم را خواهند کرد.

آیت الله اعرافی در پایان سخنان خود از همه مردم خواست که به دستورالعمل های وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا توجه لازم را داشته باشند و به آن عمل کنند.

ارسال نظرات