۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۷۶۶
از سوی مرکز خدمات؛

ثبت‌نام کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج آغاز شد

ثبت‌نام کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج آغاز شد
طلاب واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پنل شخصی در سامانه سخای مرکز خدمات با توجه به زمان برگزاری و اساتید و ظرفیت، در کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج ثبت‌نام کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ازدواج مقوله‌ای حساس و مهم در تشکیل خانواده به‌عنوان بنیاد هر جامعه‌ای است. توجه به حساسیت‌ها و نیازمندی‌های دوره پیش از ازدواج، مستلزم داشتن آگاهی کافی در آن است. بی‌تردید اقدام آگاهانه و سنجیده به تشکیل خانواده موفق می‌انجامد و از آسیب‌های بسیاری پیشگیری می‌کند.

وجود آموزه‌های دینی که بر "انتخاب هم کفو" تأکید دارند و تأثیر آموزش‌های پیش از ازدواج در کاهش نارضایتی از زندگی و طلاق، نشان از اهمیت این موضوع دارد؛ لذا معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج (PME) با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران نموده است.

جامعه هدف این برنامه طلاب مجرد، ایرانی، شیعه، دارای پرونده پذیرشی فعال و در محدوده سنی برادران 20 الی30 سال و خواهران 17 الی 30 سال است؛ کارگاه‌ها در 5 جلسه 2 ساعته با بیان مباحثی درباره آمادگی‌های ازدواج و ملاک‌های همسرگزینی برگزار می‌گردد، که لازم است فرد در همه جلسات شرکت کند؛ کارگاه‌ها در حال حاضر به شیوه مجازی آنلاین برگزار می‌شود و ظرفیت هر کارگاه 40 نفر است.

طلاب واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پنل شخصی در سامانه سخای مرکز خدمات - بخش خانواده و امور فرهنگی - کارگاه مشاوره - کارگاه آموزش پیش از ازدواج، کارگاه‌های فعال را مشاهده نموده و ضمن مطالعه ضوابط و شرایط شرکت در کارگاه‌ها، با توجه به زمان برگزاری و اساتید و ظرفیت، ثبت‌نام کنند./1350/د102/ف

ارسال نظرات