۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۶۵۸۳۵

قدردانی سفیر عراق از ایران برای مبارزه با داعش

قدردانی سفیر عراق از ایران برای مبارزه با داعش
جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با حضور در سفارت عراق ازاین کشور بابت میزبانی هرساله از زوار حسینی تجلیل کردند، سفیر عراق هم از ایران بابت مبارزه با داعش قدردانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌‌های جامع امام حسین(ع)، ادیان و مذاهب و شهید رجایی با حضور در سفارت عراق در تهران از ملت عراق بابت میزبانی هرساله از زوار حسینی تقدیر و تشکر کردند.

بر همین اساس مهدی هاشم‌زاده یکی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این نشست ضمن قدردانی از سفیر عراق خطاب به وی گفت: جمع حاضر که متشکل از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران هستند برای تشکر از میزبانی خالصانه و خاضعانه دولت و ملت عراق از زوار کشورهای مختلف در اربعین حسینی بعنوان بزرگترین راهپیمایی مسلمانان جهان اسلام به محضرتان حضور بهم رساندند.

وی ضمن تاکید بر همکاری ایران و عراق در چندسال اخیر بیان کرد: ایران و عراق کشورهای اسلامی بزرگ و تاثیر گذاری هستند که از دیرباز روابط خوبی با هم داشتند. ما کشور عراق را به عنوان دوست و برادر دانسته و از همه گیری ویروس منحوس کرونا و از دست دادن توفیق زیارت اباعبدالله (ع) در اربعین و محرم امسال ناراحتیم.

هاشم پور ادامه داد: اما اعتقاد قلبی داریم که روابط ریشه دار تاریخی، مذهبی وفرهنگی بین این دو ملت و دو کشور ایران و عراق  محکم تر از آن است که با شیوع یک بیماری خدشه‌دار شود و اعتقاد قلبی به شعار "ایران و عراق لایمکن الفراق" داریم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما خواهان کشور عراقی مستقل، قوی و استکبارستیز هستیم. همچنین پیگیری ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس و اخراج قوات نظامی آمریکایی از عراق را بعنوان منشا مصائب و مشکلات منطقه هستیم.

براساس این گزارش، در ادامه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی لوح تقدیری را به نمایندگی از مردم ایران به سفیر عراق به نمایندگی از دولت و ملت عراق تقدیم کردند.

قدردانی سفیر عراق از ایران برای مبارزه با داعش

نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر جمهوری عراق هم در این نشست ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان در جلسه به روابط ایران و عراق در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و تجاری تاکید و در این خصوص اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از زمان سقوط صدام از همه دولت‌هایی که در عراق مستقر شدند حمایت کرده و نیز اولین کشوری بود که هنگام حمله داعش به عراق از این کشور حمایت و به ما کمک کرد. خیلی سخت است در رابطه با مناسبات ایران و عراق سخن گفت چون روابط قوی و پر ریشه است.

وی در مورد زیارت اربعین و شرکت زائرین خارجی در این مراسم بیان کرد: ویروس کرونا جهان را تغییر داد و تحرکات عادی جهانی را محدود کرد اما علی رغم این محدودیت‌ها تعداد زائرین امسال به حدود ۱۵ میلیون نفر رسید که این خود یک دلیل واضح است که مسئله امام حسین(ع) یک مسئله جاودان برای تمام سال‌ها خواهد بود.

سفیر عراق گفت: مردم عراق امسال بخاطر عدم حضور زوار ایرانی متالم و ناراحت بودند مخصوصاً که زیارت اربعین مناسبات و ارتباطات دو کشور را محکم‌تر می‌کند.

وی افزود: ما از خداوند متعال مسئلت داریم که شر این ویروس منحوس از تمام جهان کنده شده و جهان به حالت عادی بر گردد.

سفیر عراق اضافه کرد: ما از ملت و حکومت ایران به علت مبارزه با داعش قدردانی می‌کنیم. شهدای کثیری در این رابطه از دو ملت تقدیم شد و خون ایرانی و عراقی با هم مخلوط شد.

نصیر عبدالمحسن عبدالله در ادامه ضمن تشکر از دانشجویان گفت: من از شما می‌خواهم که در درس جدی باشید، در دانشگاه‌های جهانی در اروپا و آمریکا مشهور است که دانشجویان برتر دانشجویانی ایرانی و عراقی هستند.

وی در پایان گفت: در مورد زیارت اربعین ما و همچنین ایرانیان ساکن عراق نائب‌الزیاره بوده و برایتان عا کردیم. ان شاالله در آینده نزدیک با رفع این ویروس منحوس به زیارت تشریف بیاورید./841/د102/ق

ارسال نظرات