۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۶۵۹۴۴
در طی نشست در کابل مطرح شد؛

حقوق زنان افغان در مذاکرات صلح حفظ شود

حقوق زنان افغان در مذاکرات صلح حفظ شود
صدها زن افغان در نشست «صدای زنان افغان برای دفاع از نظام جمهور اسلامی افغانستان» در کابل، خواهان حفظ حقوق و دست‌آوردهای زنان در مذاکرات صلح شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، زنان، افغانی در این نشست با پشتیبانی از نظام جمهوریت تأکید کردند: نادیده گرفتن زنان در روند صلح، نادیده گرفتن تمام افغانستان است و آنان اجازه نخواهد داد که با سرنوشت شان بازی شود.

حسینه صافی، نامزد وزیر امور زنان یکی از شرکت کننده‌گان این نشست گفت: ما زنان افغان برای حفظ دست‌آوردی ها که در نظام جمهوری اسلامی افغانستان داشتیم و همچنین برای نسل های آینده خودمان، مدافعین نظام جمهوری اسلامی افغانستان هستیم.

زاهده امرخیل، فعال عرصۀ حقوق زنان شرکت کنندۀ دیگر این نشست نیز افزود: خواست ما این است که دست‌آوردها باید حفظ شوند.

ناهید فرید، عضو مجلس نماینده‌گان بیان داشت: همۀ ما می‌دانیم که صلح در این ممکلت باید بیاید و یک روز خواهد آمد. سال‌ها قربانی جنگ بودیم؛ جنگی که ما در او سهمی نداشتیم این بار دیگر اجازه نمی دهیم که  قربانی قربانی صلح هم شویم.

یاسمین سروری، عضو شبکۀ زنان نیز افزود: صدای صلح را بلند می‌کنیم و از کسانی‌که درگیر جنگ هستند می‌خواهیم که صلح حق ما زنان افغان است.

حسنا سادات، کارمند وزارت حمل نقل  نیز تصریح کرد: ما به عقب بر نمی‌گردیم و می‌خواهیم آیندۀ درخشان داشته باشیم.

این در حالی است که در حدود یک ماه است که هیئت‌های جمهوری اسلامی افغانستان با ترکیب چهار زن و طالبان بدون هیچ زنی در دوحه سرگرم رأی‌زنی‌ها برای آغاز رسمی مذاکرات صلح هستند./د102/ف

ارسال نظرات