۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۶۵۹۵۶

طالبان برای کسب قدرت، زیر بار شریعت هم نمی‌رود

طالبان برای کسب قدرت، زیر بار شریعت هم نمی‌رود
طالبان تأکید بر این که دولت افغانستان مخالف خروج نیروهای خارجی است، گفت: این گروه غیر از مبنا قرار گرفتن توافقنامه قطر و خروج نیروهای بیگانه گزینه دیگری را نمی‌پذیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبر گزاری رسا، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که دولت افغانستان مخالف خروج نیروهای خارجی از این کشور است و در شرایط کنونی برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی و ناتو تلاش می‌کند.

در این مطلب می‌افزاید که دلیل پافشاری طالبان بر مبنا قرار گرفتن توافقنامه قطر این است که این توافق راه‌حلی مناسب برای معضل جاری افغانستان است و به دو بُعد خارجی و داخلی این بحران رسیدگی می‌کند.

طالبان وبسایت خود آورده است: پس از حل معقول و مسالمت‌آمیز بُعد خارجی این معضل، بعد داخلی آن نیز از طریق مذاکرات بین‌الافغانی حل خواهد شد.

در این نوشتار همچنین آمده: اگر امارت اسلامی جز پیمان دوحه (توافق طالبان با آمریکا) مسیر دیگری را برای مذاکره بین الافغانی بپذیرد، بدین معنی خواهد بود که امارت اسلامی از پیمان امضا شده با اشغالگران خارجی منصرف شده است و این کار به‌جای حل مشکلات افغانستان، موانع دیگری را به میان می‌آورد و به موفقیت تاریخی افغان‌ها صدمه وارد می کند.

این در حالی است که آقای محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در مراسمی در کابل اظهارداشت: طالبان با تشدید جنگ، نپذیرفتن آتش‌بس و اصرار بر گنجاندن موضوعات خاص در دستورکار مذاکرات بین‌الافغانی سبب به بن‌بست کشیدن مذاکرات صلح شده است.

وی همچنین با اشاره به اختلاف‌نظر دولت و طالبان برای تعیین دستورکار مذاکرات گفت: طالبان اصرار دارد توافقنامه این گروه با آمریکا مبنا و مرجع همه چیز باشد در حالی که ما پیشنهاد کرده‌ایم که مبنای همه چیز قرآن و سنت یا شریعت باشد اما آن‌ها اکنون برای کسب قدرت، از شریعت هم شانه خالی می‌کند./د102/ف

ارسال نظرات