۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۶۶۰۸۲
در همایش پیامد‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح شد؛

ارتباط با رژیم غاصب اسرائیل بر ضد مبانی اولیه حقوق بشری است

ارتباط با رژیم غاصب اسرائیل بر ضد مبانی اولیه حقوق بشری است
خوزستان - همایش حقوق پیامد‌های عادی سازی روابط برخی کشور‌ها با رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی به همت سازمان بسیج حقوق دانان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش حقوق پیامد‌های عادی سازی روابط برخی کشور‌ها با رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی، امروز با حضور نخبگان حقوقی و مسؤولان امر، به همت سازمان بسیج حقوق دانان با هدف تبیین پیامد حقوقی عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.

در ابتدا، بدر سودانی رییس مرکز امور وکلا، با اشاره به حقوق مشترک میان کشور‌های حوزه خلیج فارس، گفت: منافع، دین و همسایگی مشترک کشور‌های عربی و اسلامی موجب به وجود آمدن حقوق مشترکی میان این کشور‌ها می‌شود، از این رو نادانی اسرائیل کل منطقه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

سودانی، در خصوص عزت طلبی برخی کشور‌های عربی و اسلامی از رژیم منحوس و غاصب صهیونیست افزود: ما باید این پیام را به گوش کشور‌های منطقه برسانیم که عزت طلبی از رژیمی که دائما جنایت‌های ضد بشری مرتکب می‌گردد قابل وصول نیست.

رییس مرکز امور وکلا، هدف از تشکیل این همایش را بررسی پیامد‌های حقوقی این روابط خواند و اذعان داشت: کشور‌های مسلمان نباید اجازه‌ نفوذ  این رژیم فاسد را در کشور‌های اسلامی بدهند، ما نیز با دعوت از نخبگان حقوقی و مسؤولان امر و با بررسی پیامد‌های حقوقی در نظر داریم که تحلیل حقوقی دقیقی را داشته باشیم و این پیام را برای سایر دولت‌ها و افرادی که به کشور‌های مسلمان اهتمام می‌کنند برسانیم.

در ادامه، عبدالوهاب سیلاوی رییس هیئت مدیره مرکز وکلای خوزستان، با اشاره به هتک مواثیق حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی، ارتباط با این کشور را برخلاف مبانی دینی و حقوق بشری خواند و تصریح کرد: رژیم غاصب اسرائیل تمام مواثیق حقوق بشر را هتک و کودکان را قتل عام کرده همچنین مقدسات ادیان مسیحی و اسلام را نادیده گرفته از این رو هرگونه ارتباط با این رژیم غاصب علیرغم اینکه برخلاف باور‌های اعتقادی و دینی ما است بلکه بر ضد مبانی اولیه حقوق بشری و مواثیق دیپلماسی است.

رییس هئیت مدیره مرکز وکلای خوزستان، عادی سازی روابط کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و بیان داشت: کشور‌هایی که به بهانه حفظ امنیت خود اقدامی خلاف امنیت منطقه انجام می‌دهند و موجب تهدید کل منطقه می‌شوند در اشتباه فاحشی به سر می‌برند، امیدواریم با محکومیت این اقدام این کشور‌ها را از این تصمیم نابخردانه منصرف کنیم.

همچنین آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان مهمترین پیامدی که سازش کارارن به دنبال آن بودند را ایجاد چتر امنیتی بیشتر برای رژیم غاصب اسرائیل دانست و گفت: اسرائیل به برکت بیداری اسلامی و جبهه مقاومت در محاصره‌ قرار دارد و کشور‌های طرفدار مقاومت اسلامی اطراف اسراییل را گرفته اند به همین دلیل خطر را احساس و دست به چنین اقدامی زد.

آیت الله حیدری دلیل عادی سازی روابط کشور‌های حوزه خلیج فارس با اسرائیل را نزدیک شدن این رژیم به مرز‌های جمهوری اسلامی و ایجاد فشار بر کشور خواند و افزود: رژیم کودک کش اسراییل به جهت اینکه از حالت انزوا و محاصره خارج شود همچنین برای نزدیک شدن به مرز‌های جمهوری اسلامی به بهانه جاسوسی‌های بیشتر در منطقه دست به سازش کاری زد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به هدف بحرین از عادی سازی را مقابله با انتفاضه مردمی دانست و در رابطه با اهداف امارات و عربستان از این سازش کاری‌ها ادامه داد: کشور امارات جزایر ایرانی را مورد ادعا قرار داده؛ همچنین عربستان قصد دارد کشور‌های دیگر مانند مصر و اردن به جریان سازش کاری بپیوندند تا زمینه برای ورود خود را به صورت رسمی در جریان عادی سازی روابط مهیا کند.

وی با اشاره به بیان ایران هراسی از سوی غربی‌ها و رژیم اسراییل گفت: حکام کشور‌های عربی باور کردند که دشمن اصلی آن‌ها ایران است، در صورتی که دشمن حقیقی کشور‌های عرب و اسلامی رژیم اشغالگر قدس است، دلیل ایجاد این طرز تفکر از سوی اسراییل این است که بتواند و موقعیت آن‌ها را مورد سوء استفاده قرار دهد.

در ادامه، سرهنگ عبدالامیر تمیمی رئیس سازمان بسیج حقوق دانان خوزستان، عادی سازی روابط کشور‌های عربی را ظلم به فلسطین و شهدا دانست و بیان داشت: همانطور که در تاریخ قابل مشاهده است، حرکت رژیم غاصب صهیونیستی راه نفوذی برای ورود به منطقه جهت نمایش عداوت خود است.

تمیمی در پایان هدف از تشکیل این همایش را آگاهی بخشی به کشور‌های سازش کار خواند و گفت: با مشاهده‌ پیشینه رژیم اسرائیل در مقابل فلسطین این کشور‌ها متوجه عواقب سازش با این رژیم اشغالگر خواهند شد و توصیه می‌کنیم که کشور‌های سازش کار از این عمل خود بازگردند، چون این روابط چیزی جز لکه ننگ بر پیشانی آن‌ها نخواهد بود./۹۴۵۴/پ210/ب1
ارسال نظرات