۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۳۴۸۵
کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد؛

رابطه با رژیم صهیونیستی؛ نقطه آغاز تقابل محور مقاومت با مرتجعان منطقه

رابطه با رژیم صهیونیستی؛ نقطه آغاز تقابل محور مقاومت با مرتجعان منطقه
هانی زاده با بیان اینکه کشور‌های عربی از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی زیان می بینند، گفت: از این به بعد نوعی تقابل میان محور مقاومت و مرتجعان منطقه ایجاد خواهد شد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه بحرین پس از امارات دومین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در علنی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: بحرین و امارات از سال گذشته برنامه ریزی‌های پنهانی برای علنی و عادی سازی رابطه انجام دادند، وزیر خارجه بحرین طی سه سال گذشته چندین بار به فلسطین اشغالی مسافرت و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار داشت.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه علنی سازی روابط کشور‌های حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش آمریکا برای کشاندن این رژیم به آن سوی خلیج فارس و ایجاد ناامنی در منطقه است، عنوان داشت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که رئیس جمهور آمریکا به دلیل شکست طرح هایش در منطقه و جهان، درگیری آمریکا با ویروس کرونا و ضرر اقتصادی هفت تریلون دلاری از آن، شورش‌ها و تظاهرات چهار ماه پیش در بیش از ۳۰ ایالت آمریکا نسبت به تبعیض نژادی در اداره کشور با مشکل مواجه شده است.

هانی زاده با بیان اینکه ترامپ اکنون هیچ برگ برنده‌ای نداشته و بخت جو بایدن، رقیب دموکرات او برای پیروزی در انتخابات افزایش یافته است، تصریح کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیش از سه ماه است که با بحران اجتماعی گسترده‌ای دست و پنجه نرم می کند، شورش و تظاهرات یهودیان سفاردی «یهودیان آفریقایی» نسبت به تبعیض و فساد موجود در کابینه بنیامین یک شرایط بحرانی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: تصور دونالد ترامپ این است که با برقراری رابطه میان کشور‌های ضعیف و بی تاثیر شورای همکاری خلیج فارس و رژیم صهیونیستی، یک برگ برنده انتخاباتی دارد و در عین حال سبب می‌شود که بنیامین نتانیاهو از بحران نفس گیر خارج شود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه چنین روابطی گرچه تاثیر زیادی در شطرنج سیاسی منطقه و فلسطین ایجاد نخواهد کرد، ادامه داد: نوعی تقابل میان محور مقاومت و رژیم‌های مرتجع عربی ایجاد خواهد شد، سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به بیروت و کنفرانسی که با رهبران جهادی فلسطین برگزار کرد و دیدار با سید حسن نصرالله نشان می‌دهد که یک جبهه گسترده منطقه‌ای برای تقابل عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم غاصب تشکیل خواهد شد.

هانی زاده تصریح کرد: کشور‌های عربی از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی زیان خواهند دید، این رژیم کمکی نخواهد کرد بلکه اقتصاد این کشور‌ها به تدریج دچار فروپاشی خواهد شد و از رابطه شان پشیمان خواهند شد./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات