۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۲۶۰۶
کارشناس سیاسی:

امارات از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پشیمان خواهد شد

امارات از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پشیمان خواهد شد
خوزستان - هانی زاده گفت: همزمان با ورود نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی به امارات رستورانهای آمریکایی فعال در ابوظبی منفجر شدند که گویای نارضایتیها از عادی سازی روابط است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در وین عنوان داشت: در این نشست نخست افتتاح یک خط تبادل مالی میان ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ چرا که اخیرا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در سفری که به ایران داشت از همکاری‌های صورت گفته اظهار رضایت داشت.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه رویکرد جدیدی از سوی اتحادیه اروپا برای تعامل مثبت و سازنده با ایران به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در جریان نشست مورد بررسی قرار گرفت، طرح آمریکا برای تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ با شکست مواجه شد و این کشور تلاش کرد تا مکانیسم ماشه را بدون موافقت شورای امنیت عملیاتی بکند که باز هم مورد مخالفت اتحادیه اروپا قرار گرفت.

هانی زاده ادامه داد: نشست مذکور کاملا مهم و خروجی قابل قبولی برای ایران خواهد داشت و به انزوای سیاسی آمریکا منجر شده است، آمریکایی که علی رغم بکارگیری همه ابزار‌های فشار، اما با شکست مواجه شد که برای تحت پوشش قرار دادن چنین شکستی، فشار به کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس را سرلوحه قرار داد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای عادی سازی روابط کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی تلاش‌های بسیاری کرده است، اضافه کرد: ورود نخستین هواپیمای رژیم اشغالگر قدس به ابوظبی مورد توجه رسانه‌های آمریکایی و غربی قرار گرفته و از آن به عنوان یک پروپاگاندای انتخاباتی برای ترامپ استفاده می‌کنند و ترامپ آن را یک پیروزی بزرگ در سیاست خارجی تلقی کرده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه امارات از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پشیمان خواهد شد، گفت: رستوران‌های آمریکایی فعال در ابوظبی که از سوی یهودی‌ها مورد سرمایه گذاری قرار گرفتند همزمان با ورود نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی به امارات منفجر شدند که گویای موج نارضایتی‌ها از چنین عادی سازی بوده و چه بسا انفجار‌ها تشدید شوند./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات